Raportul de control parental Kaspersky: Interesul copiilor pentru site-uri de retail s-a triplat
Conform raportului anual Kaspersky despre siguranţa copiilor, aceştia devin utilizatori tot mai activi ai site-urilor de comerţ online: interesul lor pentru online shopping s-a triplat în ultimele 12 luni, comparativ cu anul trecut – de la 2%, la 9%. Raportul este bazat pe statistici anonimizate din produsele Kaspersky care au funcţionalitate de control parental.
Potrivit statisticilor, chiar dacă interesul crescând al tinerilor pentru site-urile de comerţ electronic este o tendinţă globală, amploarea sa variază în funcţie de regiune. Conform datelor Kaspersky, cea mai mare cotă (şi cea mai mare creştere) în căutările legate de cumpărături online a fost înregistrată în Rusia şi CSI (23%). Regiunea este urmată, la distanţă destul de mare, de: America de Nord (15%), Europa şi Orientul Mijlociu (11%), Asia şi America Latină (9%).
Deşi există în mod clar unele diferenţe regionale, printre cei mai căutaţi comercianţi de către copiii de pe tot globul se numără AliExpress, Amazon şi Ebay. Când vine vorba de comercianţii chinezi în special, căutările copiilor cresc constant în fiecare an. Îmbrăcămintea sportivă (Nike, Adidas), produsele electronice (Apple, Samsung) şi brand-urile de modă (Gucci, Vans, Supreme, Zara, Bershka) sunt cele mai căutate site-uri în rândul acestui segment de vârstă.
Merită menţionat faptul că a căuta bunuri online şi a vizita paginile anumitor comercianţi nu implică neapărat cheltuieli efective, spun reprezentanţii Kaspersky. Copiii ar putea doar să se uite la lucrurile pe care le doresc sau să le treacă în „wish list”, pentru a le împărtăşi apoi prietenilor şi familiei. Prin urmare, această atenţie sporită faţă de cumpărăturile online nu ar trebui interpretată drept obligativitate de a interzice astfel de activităţi, ci ar fi necesar mai degrabă ca părinţii să acorde atenţie obiceiurilor online ale copiilor şi să discute cu ei despre posibile riscuri şi măsuri de precauţie, stabilind reguli clare, adaugă aceştia.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro