Retailul romanesc

Postat la 12 februarie 2006 1 afişăre

METRO: Este primul retailer international care a intrat pe piata (1996). Planurile initiale vizau o retea de doar 10 magazine cash & carry, iar la finele lui 2004 reteaua ajunsese deja la 21 de locatii, din care patru in Bucuresti, cu o cifra de afaceri care a depasit 800 de milioane de euro.

  • CASH&CARRY

METRO
Este primul retailer international care a intrat pe piata (1996). Planurile initiale vizau o retea de doar 10 magazine cash & carry, iar la finele lui 2004 reteaua ajunsese deja la 21 de locatii, din care patru in Bucuresti, cu o cifra de afaceri care a depasit 800 de milioane de euro. Totusi, se pare ca Metro vrea sa mai deschida trei magazine de tip cash & carry in 2005: Bucuresti (Baneasa), Timisoara II si Arad. Comparatia cu piata Ungariei, unde Metro are doar 13 magazine, ar putea sustine ideea ca pentru formatul cash & carry nemtii si-au cam "facut planul". Cu atat mai mult cu cat, la finele anului trecut, Metro a pasit peste granita estica a Romaniei si a deschis un magazin in Chisinau. Singurul, deocamdata. 

SELGROS
A atacat piata autohtona in 2001 si detine, in prezent, opt magazine. Planurile de dezvoltare prevad inaugurarea a inca cel putin sapte. Compania este detinuta, in mod egal, de grupurile germane Rewe si Fegro Markt. In 2004, reteaua a depasit pragul de 10.000 de miliarde de lei, acesta fiind primul an in care Selgros ajunge sa realizeze un "break even" (n.r. - echilibru intre cheltuieli si venituri), conform oficialilor Selgros.

 

  • BRICOLAJ

PRAKTIKER
Parte din grupul Metro, este prima marca de bricolaj care a patruns in Romania. Nu mai departe de jumatatea lui decembrie, al saptelea centru Praktiker a fost deschis la Bacau iar in mai s-a inaugurat al optulea. Inca trei isi vor deschide portile nu mai tarziu de sfarsitul lui 2005. Günter Vosskämper, directorul general al Praktiker, estimeaza ca cifra de afaceri a retelei va depasi 120 de milioane de euro, adica aproape dublu fata de 2004. 

BRICOSTORE
Parte din grupul Carrefour, va deschide doua magazine in 2005 - unul la Brasov si unul la Ploiesti. Astfel, retailerul francez de bricolaj, care a intrat pe piata in urma cu trei ani si are acum tot atatea magazine, isi accelereaza ritmul de expansiune.  BAUMAX: Este un lant austriac care si-a declarat intentiile de a investi, pe termen mediu, in 30 de centre de bricolaj in Romania.

 

  • SUPERMARKET

BILLA: A intrat pe piata in 1999 si detine 13 magazine. Valoarea investitiei pentru un supermarket ajunge pana la aproximativ 5 milioane de euro.
MEGA IMAGE: A deschis primul magazin in 1994 si in prezent are 16 magazine, dintre care 14 in Bucuresti. Recent, grupul Louis Delhaize a finalizat procesul de preluare a acestei retele.
UNIVERS’ALL: Anunta in 2002 un ritm de expansiune de trei magazine pe an, dar are acum doar cinci supermarketuri si un hipermarket, deschis in Bucuresti in mai 2005. Univers’all opereaza si patru magazine de proximitate, in Constanta, sub brandul Uni’all.
ARTIMA: Are un ritm de crestere de invidiat. In numai patru ani, reteaua a ajuns la 14 supermarketuri, in 13 orase din Transilvania si Banat, cu o suprafata totala de peste 15.000 mp. Reteaua a avut in 2004 o cifra de afaceri de 32 de milioane de euro.
INTERMARCHE: Are trei magazine: la Giurgiu, Ploiesti si Targu-Jiu. Dar planurile pentru 2005 vizeaza inaugurarea a inca cel putin doua magazine - la Focsani si Iasi.
LA FOURMI: Este o retea de 14 magazine de tip convenience (de vecinatate). In prezent construieste o centrala de achizitii si o fabrica pentru semipreparate.
GIMA: Este o retea operata de turcii de la Anchor Group, care are - in Romania - patru magazine. Unul e la Iasi (Iulius Mall) si trei in Bucuresti, dintre care doua sunt in mall-urile detinute de Anchor Group (Plaza Mall si Vitan Mall). Gima vizeaza deschiderea, in 2005, a inca unui supermarket in mall-ul de la Timisoara.
MEGA IMAGE: parte a grupului belgian Delhaize le Lion, planuiesc sa deschida 14 noi magazine.
LA FOURMI: opereaza o retea de 10 magazine in Bucuresti si planurile de dezvoltare prevad crearea unui 

 

  • DISCOUNT

XXL: Parte din Rewe, a deschis primul magazin in 2001, in Bucuresti. Au urmat cele de la Buzau, Sibiu si Targoviste, iar expansiunea, momentan, stagneaza.
PROFI: Detinut de Louis Delhaize, Profi este o retea care cuprinde 19 magazine, dintre care 19 in zona de vest a tarii. Extinderea catre Muntenia a fost facuta prin Ploiesti.
MiniMAX DISCOUNT: A inceput prin construirea unui centru de achizitii. A inaugurat, in 2005, trei magazine: la Slatina, Targoviste si Urziceni. Investitia unitara este de 750.000 de euro.
PLUS: Nu are deocamdata nici un magazin in Romania, dar va fi operat de compania Plus Discount, parte a grupului Tengelmann. Grupul german va ajunge in urmatorii cinci ani la 120 de magazine in toate orasele cu peste 40.000 de locuitori din Romania, investitia totala urmand a atinge 200 de milioane de euro.
ALBINUTA: Marca romaneasca pentru magazinele retailerului lituanian VP Market. Media de investitii pe magazin este in jur de 100.000 - 150.000 de euro, ceea ce ar putea insemna, la 20 de magazine in 2005, 2-3 mil. de euro.
PENNY: vor deschide, in iunie 2005, dintr-un "foc", nu mai putin de cinci magazine, urmate la o saptamana de alte patru.


 

  •  HIPERMARKET

CARREFOUR
Cu trei magazine in Bucuresti (Militari - inaugurat in 2001, Centrul Comercial Orhideea deschis in 2003 si cel din Colentina, deschis in 2004) a avut o evolutie peste estimari. Primul pas in provincie l-a facut in Brasov in octombrie 2004. De fapt, Hyparlo, principalul francizat al Carrefour si cel care detine in totalitate operatiunile de pe piata romaneasca, vrea sa deschida cam cate doua hipermarketuri Carrefour pe an pana in 2010. Mai are de lucru si in Bucuresti, unde nu are decat trei magazine, iar strategia de dezvoltare mai vizeaza inca doua. François Oliver, directorul executiv, spune ca trebuie sa fie cate un Carrefour in fiecare din cele patru puncte cardinale ale Capitalei. Adica mai raman regiunile din nord si sud. Pana la acoperirea completa a Bucurestiului, pentru Hyparlo mai ramane tara. In 2005 va fi finalizat Carrefour-ul de la Ploiesti, dar vor incepe lucrarile la cel putin doua magazine. Primul dintre acestea va fi la Constanta iar inaugurarea va avea loc in primavara anului viitor. Pe lista de prioritati mai sunt aliniate orase ca Ploiesti, Sibiu si Craiova. 

CORA
A inaugurat in 2003 cel mai mare hipermarket, cel de-al doilea va fi deschis tot in Bucuresti, la finalul acestui an, iar "Cora trei" va fi inaugurat la Cluj. Asa ca investitiile totale ale Cora pe meleagurile romanesti vor ajunge la peste 115 milioane de euro inainte de incheierea lui 2006, numai prin magazinele din Bucuresti - Pantelimon (50 mil. euro), Lujerului (40 mil. euro) si Cluj (25 mil. euro). In 2004, cifra de afaceri a companiei a fost de 100 de milioane de euro, iar la finele lui 2005 incasarile se vor cifra, probabil, in jur de 130 de milioane de euro.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Retailul romanesc
/actualitate/retailul-romanesc-977120
977120
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.