Retailul s-a prăbuşit în Marea Britanie: Vânzările de haine sunt la pământ, în timp ce vânzările de carburanţi se confruntă cu scăderi masive
Vânzările sectorului de retail din Marea Britanie au înregistrat cea mai abruptă scădere înregistrată până acum de la o lună la alta, întrucât închiderea businessurilor non-esenţiale a generat un efect puternic, care nu a fost combătut de creşterea istorică resimţită pe zona de alimente, potrivit FT.
Volumul vânzărilor de retail a scăzut cu 5,1% în luna martie, în comparaţie cu luna anterioară, potrivit datelor Biroului Naţional de Statistică din Marea Britanie – reprezentând cea mai abruptă scădere din 1996, când instituţia a început să publice datele.
Rezultatul a înregistrat efectul închiderii magazinelor non-esenţiale începând cu data de 23 martie.
Vânzările sectorului de retail au înregistrat cea mai mare cădere lunară de când a început publicarea datelor în urmă cu peste 30 de ani, cel mai mare declin fiind înregistrat în zona de haine şi în zona de carburanţi, acestea fiind temperate în rezultatu final doar de vânzările puternice ale sectorului alimentar”, a notat Rhian Murphy, şeful pentru segmentul de retail în cadrul Biroului de Statistică.
Volumele tranzacţionate pe segmentul alimentar au înregistrat o creştere puternică de 10,4% în martie, în comparaţie cu luna anterioară, aceasta fiind cel mai puternic avans înregistrat.
La polul opus, vânzările de carburanţi au scăzut cu 18,9%, pe datele ajustate. În acelaşi timp, vânzările de îmbrăcăminte au scăzut cu 35%.
Dimensiunea declinului nu a putut fi diminuată nici măcar de trecerea consumatorilor către comerţ online – care a ajuns la o pondere istorică de 22,3% din totalul volumelor tranzacţionate în sectorul de retail.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro