Ikea plănuieşte să redeschidă magazinele începând cu 28 aprilie. În ce ţară îşi va relua prima dată activitatea
Ikea speră să îşi redeschidă magazinele din Europa începând de la sfârşitul lunii aprilie. Pe fondul crizei provocate de răspândirea coronavirusului, compania a înregistrat deja o scădere cu 60% a cifrei de afaceri, scriu cei de la Reuters.
Cu toate acestea, reprezentanţii businessului speră ca lucrurile să reintre în curând pe un făgaş normal. În Olanda, magazinele Ikea se vor redeschide pe 28 aprilie, în condiţii stricte. Cele treisprezece magazine vor avea voie să primească doar un număr limitat de clienţi simultan, iar restaurantul şi zona destinată copiilor vor rămâne închise deocamdată.
În mai, se vor redeschide mai multe magazine şi în alte părţi din Europa, a declarat directorul general Jesper Brodin pentru agenţia de ştiri Reuters. Acesta estimează că fiecare magazin va fi închis pentru maximum opt săptămâni. Până acum, Ikea a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 60%. Comerţul online acoperă acum aproximativ jumătate din cifra de afaceri a grupului, dar nu este în măsură să compenseze închiderea magazinelor Ikea.
În Belgia, în aşteptarea redeschiderii magazinelor fizice, Ikea oferă acum sfaturi personalizate prin intermediul videoconferinţelor. Consumatorii pot face o programare online şi pot primi timp de o jumătate de oră sfaturi gratuite din partea unui membru al personalului companiei. Acestea îi pot ajuta să creeze o listă de cumpărături pentru birou, baie sau camera copiilor. În timpul acestor întâlniri online, angajaţii Ikea pot ajuta, de asemenea, clienţii cu instrucţiuni referitoare la instalarea dulapurilor şi a spaţiilor de depozitare sau să îi pot sfătui cu privire la alegerea patului şi a saltelei.
Până în septembrie Ikea se pregăteşte deja pentru epoca post-coronavirus: întrucât o criză provoacă adesea un boom şi o recesiune economică, magazinul de mobilă investeşte într-un stoc mai mare de produse pentru bebeluşi, planifică reduceri de preţuri şi o extindere a ofertei. În timp ce e-commerce-ul creşte puternic în această perioadă - cifra de afaceri generată de vânzările online dublându-se în timpul crizei actuale - Brodin a confirmat, de asemenea, ambiţiile sale de a se concentra mai mult pe showroom-uri mici şi magazine din interiorul oraşelor. Ikea se aşteaptă să îşi recupereze aproximativ 90% din pierderi până în septembrie. Cu toate acestea, va fi „fără niciun dubiu” un an mai dur pentru lanţul suedez.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro