ReturRO: În primele opt luni din 2024, au fost puse pe piată 1,9 miliarde ambalaje de plastic cu sigla SGR, 874 de milioane de ambalaje de metal şi 697 milioane de sticle. Rata de returnare cea mai mare este la plastic, de 39%, urmată de metal, cu 36% şi sticlă cu 35%
În primele opt luni din 2024, în România au fost puse pe piată 1,9 miliarde ambalaje de plastic cu sigla SGR, 874 de milioane de ambalaje de metal şi 697 milioane de sticle, potrivit datelor RetuRO, administratorul Sistemului de Garanţie-Returnare, rata de returnare variind de la 35% la 39% în functie de tipul materialului.
Ca volum, au fost puse pe piată 65.424 tone de ambalaje de plastic, 12.179 tone de ambalaje de metal şi 179.317 tone de sticlă.
Rata de returnare cea mai mare este la plastic, cu o pondere de 39%, urmată de metal, cu 36% şi sticlă cu 35%. Practic, populatia a adus la centrele de colectare în primele opt luni din an 770 milioane de ambalaje de plastic, 318 milioane ambalaje de metal şi 246 milioane de sticle.
Din totalul ambalajelor predate către RetuRO, 86% dintre cele de plastic au ajuns deja în instalatiile de reciclare, dar procentul scade la 48% în cazul celor de metal şi 54% la sticlă.
RetuRO operează cinci centre regionale de numărare şi sortare operaţionale în România, în judeţele Bacău (Nicolae Bălcescu), Braşov (Braşov), Cluj (Bonţida), Ilfov (Otopeni) şi Timiş (Giarmata). Acestea, împreună cu centrele pe care RetuRO le operează cu parteneri în mai multe zone ale ţării, pot procesa, cumulat, aproape 6 miliarde de ambalaje anual. Până la sfârşitul acestui an, RetuRO va mai deschide alte cinci centre regionale în judeţele Dolj, Prahova, Suceava, Bihor şi Constanţa.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană