Revista Business Magazin îi rămâne recunoscătoare Iulianei Roibu pentru modul în care a descoperit şi a scris despre lumea business-ului din România

Autor: BUSINESS Magazin Postat la 10 ianuarie 2021 4069 afişări

În octombrie 2004, Iuliana Roibu, atunci ziarist la Evenimentul Zilei, şi-a cumpărat într-o zi de luni Ziarul Financiar, care tocmai lansase şi distribuise primul număr din revista Business Magazin.

„O citeam şi nu-mi venea să cred că este o publicaţie editată în România. Din acel moment şi până am ajuns să fac parte din echipa care o edita, a trecut mai puţin de un an. 1 august 2005 a fost prima mea zi de lucru la Business Magazin după ce urmărisem fiecare număr. De la început luasem decizia că vreau să lucrez cu echipa care a lansat un produs pe singurul tipar de jurnalism asa cum îl ştiam eu. 

Mulţi credeau că revista a apărut pe piaţă înaintea timpului ei, dar timpul a demonstrat că a apărut exact la momentul potrivit...”.

Aşa a scris pe 30 septembrie 2012, Iuliana Roibu în articolul „Scurt tratat despre excelenţă”.

Din august 2005 până în martie 2016, adică zece ani şi opt luni, Iuliana Roibu a fost unul dintre cei mai buni şi talentaţi reporteri şi editori de la Business Magazin.

Timp de şapte ani (2009-2016) a fost redactor şef adjunct al revistei, om de bază în perioada cea mai grea pentru Business Magazin, când căderea economică şi schimbările tehnologice au afectat puternic piaţa media.

Internetul a câştigat teren, din ce în ce mai mulţi cititori s-au îndreptat către această zonă care le era la îndemână, la un click distanţă, dar din păcate internetul a fost moartea publisherilor de conţinut, câştigătorii fiind Google, Facebook şi agregatori de conţinut. 

Creatorii de conţinut, cei care scriau articolele, au fost cei mai afectaţi.

Cu mari eforturi, cu pierderi de jurnalişti buni, cu tăieri de salarii, Business Magazin a rezistat, dar din păcate Iuliana Roibu a plecat mult prea devreme din această lume.

Sunt sigur că ar fi scris nişte articole excepţionale despre criza neaşteptată în care am fost aruncaţi de această pandemie, aşa cum a scris cu talent despre boom-ul economic din 2005 – 2008 şi apoi despre prăbuşirea economiei.

Unele subiecte sau teme au fost chiar unice dezvăluind tendinţele din jurul nostru sau istoria unor antreprenori români.

În ianuarie 2006  a scris despre piaţa cafelei „cel mai profitbil business”, o piaţă care se pregătea să explodeze. Într-o discuţie cu Mike Highbloom, un israelian cu rădăcini la a doua spiţă în România, care deschisese cu doi ani în urma cafeneaua Crem Caffe de la Universitate, peste drum de Cinema Pro, am aflat cât este o investiţie într-o cafenea, dar mai ales care este preţul de cost al cafelei – 0,5-0,7 bani. De aici până la 5-15 lei este marja. Crem Caffe nu mai există demult, iar în locul de la Universitate s-au perindat multe alte cafenele.

În 2006, ea a scris despre cât este piaţa bacşişului în România: 1 mld. euro pe an, „o estimare care a fost şocantă”. Articolul este senzaţional chiar şi recitindu-l acum, după 14 ani.

Nu ştiu cum, dar Iuliana a reuşit să vorbească pentru prima dată cu Alin Niculae, unul dintre cei mai discreţi antreptrenori din România, proprietar al Oscar Downstream şi acum unul dintre cei mai mari dezvoltatori imobiliari din Bucureşti. Nu cred că există mulţi ziarişti care au reuşit acest lucru, imaginea lui fiind ascunsă chiar şi acum.

În articolul din septembrie 2012, Scurt tratat despre excelenţă, Iuliana Roibu mai scria; „Business Magazin a crescut odată cu economia României, tot Business Magazin a scris însă şi primele articole despre venirea crizei şi sper că tot Business Magazin va scrie primele articole despre reîntoarcerea la o creştere economică adevărată. Am avut spaţiu editorial, timpul şi resursele care mi-au permis să scriu articole premiate şi apreciate, care aduc ceva în plus într-un peisaj în care limitele se construiau mai degrabă din interior. Am cunoscut oameni excepţionali, începând de la colegii mei şi până la manageri, antreprenori şi politicieni, luând de la fiecare câte o lecţie de viaţă, de business, economie, dar mai ales despre puterea de a lua decizii... O privire scurtă în urmă printre articolele pe care le-am scris, le-am editat îmi aduce în minte zeci sau poate sute de propoziţii memorabile spuse de astfel de oameni. Puse în dinamică, astfel de propoziţii reprezintă istoria celui mai efervescent deceniu din istoria României care a antrenat pentru prima dată masele, o oarecare clasă de mijloc, oameni de afaceri de toate rasele şi vârstele, investiţii în domenii vechi şi noi şi sume de ordinul milioanelor de euro. Arhiva Business Magazin pe care, poate din nostalgie, dar şi din plăcere o păstrez şi o actualizez în biblioteca mea de acasă este cel mai bun instrument de lucru când vine vorba despre evoluţia României”.

La un moment dat, Iuliana ar fi vrut să scrie despre istoria PRO TV şi istoria lui Adrian Sârbu, dar n-a fost să fie.

Business Magazin şi Ziarul Financiar îi rămân recunoscători pentru tot ceea ce a scris, pentru articolele, analizele şi reportajele unice.

Arhiva Business Magazin va duce întotdeauna cu mândrie articolele Iulianei Roibu, articole pe care Mihai, fiul Iulianei, le va citi cândva alături de Ionuţ, şi el parte importantă din Business Magazin.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
business magazin,
revista,
romania

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.