Revoluţia de la Mioveni – Dacia vine cu transformări radicale pentru cea de-a treia generaţie a Logan, Sandero şi Sandero Stepway. Care sunt cele mai importante noutăţi
Cutie automată de tip CVT, trapă, portbagaj modular, şase airbaguri, trei tipuri de sisteme multimedia, radar şi senzori mai buni, acestea reprezintă pe scurt cele mai importante noutăţi implementate de Renault pe cea de-a treia generaţie a modelelor Logan, Sandero şi Sandero Stepway. Tot în premieră, pentru cele trei modele Dacia renunţă la motorizarea diesel 1,5 dCi şi mizează exclusiv pe 1,0 TCe (produs şi la Mioveni), atât în versiune pe benzină cât şi GPL şi cu transmisie automată de tip CVT (transmisie cu variaţie continuă). Motorizarea standard are 90 CP, iar cea pe GPL ajunge la 100 CP.
Pentru prima dată în istoria recentă a mărcii Dacia, modelele Logan şi Sandero sunt proiectate pe aceeaşi platformă tehnică cu actualul Renault Clio, ceea ce aduce o adevărată revoluţie în gama constructorului.
Cu toate că Logan şi Sandero nu mai „vârfurile de lance“ ale Dacia, în prim-plan fiind SUV-ul Duster, acestea două sunt cele care au pus marca autohtonă pe harta industriei auto europene – Logan în 2004 iar Sandero în 2008.
Cea de-a treia generaţie a modelelor Logan, Sandero şi Sandero Stepway vor primi astfel acces la cele mai noi tehnologii dar şi o caroserie modernă. Din acest motiv, sunt şanse ca noile modele Dacia să vină şi cu versiuni hibride pentru a reduce consumul şi este posibil ca pentru acestea să nu mai fie disponibile motorizări diesel.
"Conceptul pandemiei a alimentat un nou trend în societate, acela de consum responsabil, de întoarcere către raţional, strategie pe care mizează Dacia, de achiziţie rezonabilă", a explicat Ionuţ Gheorghe, Dacia product marketing director.
O noutate importantă o reprezintă prezenţa unei cutii de viteze automate – de tip CVT – X-Tronic de pe Renault Clio, disponibilă atât pe Logan, cât şi pe Sandero şi Sandero Stepway alături de motorul TCe 90 CP. Renault a renunţat astfel la cutia robotizată şi a optat pentru o automată mai eficientă.
Noile generaţii au fost proiectate în cadrul Tehnocentre din Paris, dar şi în Renault Technologie Roumanie de la Bucureşti, iar testele s-au derulat la Titu.
Dincolo de motoare, circa 20% din piesele dintr-un Sandero sunt comune cu noul Clio, cele două modele împărţind în premieră platforma tehnică.
Odată cu noile schimbări de la Renault, în premieră, nu va mai exista Renault Logan. Renault va avea un sedan în aceeaşi clasă, însă acesta nu va mai purta numele de Logan, iar brandul francez va reveni la un model precum Symbol de dinainte de Logan.
De asemenea, o altă surpriză o reprezintă Logan MCV, despre care Dacia nu a comunicat niciun detaliu. Anterior, oficialii companiei spuneau că a fost împotriva strategiei Dacia de avea pe acelaşi segment şi Logan MCV şi Lodgy alături de Dokker pentru persoane, în condiţiile în care anterior era doar Logan MCV, care avea inclusiv o versiune de 7 locuri.
Din punct de vedere tehnologic noile generaţii vin cu un adevărat salt.
Noile Sandero&Logan dispun acum de senzori de parcare faţă şi spate, iar acestea dispun inclusiv de o detecţie de obstacole, astfel încât la manevrele de ieşire de pe locul de parcare maşina îl poate avertiza de un eventual pericol pe cel de la volan. Tot pentru un plus de siguranţă, în premieră, modelele vin cu radar pentru frânare de urgenţă pentru pietoni sau biciclete. Sistemul radar ar putea fi configurat pe viitor pentru un tempomat adaptiv – maşinile dispun momentan de tempomat "obişnuit", care doar păstrează viteza, nu şi distanţa faţă de maşina din faţă. Pe de altă parte, maşinile nu dispun de lane assist – sistem de păstrare a benzii de rulare, ci doar de sistemul de avertizare a prezenţei unui alt vehicul în unghiul mort.
O altă noutate o reprezintă implementarea LED-urilor nu doar pentru luminile de zi, ci şi pentru faza scurtă pentru ca maşina să aibă un consum de combustibil cât mai scăzut, pe lângă o mai bună vizibilitate pe timp de noapte – LED-urile au un consum mai mic de energie, oferă o lumină mai puternică dar sunt mai scumpe decât clasicele becuri H7. Din acelaşi motiv a fost implementat şi un sistem de servodirecţie complet electric. Tot pe partea de confort trebuie menţionat că noile Logan şi Sandero vor avea ştergătoare automate şi faruri automate, care se vor aprinde singure la lăsarea întunericului.
Spre deosebire de Clio, la Dacia nu există momentan nicio versiune cu un sistem hibrid de propulsie, ci s-a optat pentru GPL pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon, cât şi costul, un litru de GPL fiind mai accesibil decât un litru de benzină. În plus, există şi un indicator pentru nivelul de GPL, iar cu ambele rezervoare pline un Logan poate rula până la 1.300 km. De asemenea, versiunea pe GPL are 100 CP, faţă de 90 CP pe benzină. Butelia de GPL este amplasată în portbagaj, în locul roţii de rezervă, care a fost înlocuită cu un kit de reparaţie.
În premieră pentru Sandero Stepway s-a optat pentru un portbagaj cu fund dublu, cu o poliţă despărţitoare care ajută inclusiv la formarea unui nivel drept la rabatarea banchetei spate.
La interior totul a fost reproiectat. În premieră acum sistemul Medianav a fost înlocuit după 8 ani cu o tabletă de 8 inchi, iar comenzile pentru sistemul de climatizare are comenzile similare cu cele de la Duster sau Renault Captur. Pentru sistemul multimedia sunt disponibile trei variante – Medianav, Media display, ambele de 8 inchi, primul având şi navigaţie, iar al treilea reprezintă o idee-surpriză - constă într-un suport pentru telefon, ce transformă telefonul in display pentru sistemul multimedia al maşinii cu ajutorul unei aplicaţii dedicate – aplicaţie ce suportă comenzile de pe volan. Tot în premieră, noul sistem Medianav are replicare wireless pentru display telefon, astfel încât pentru Android Auto sau Apple Car Play nu mai este necesară conexiunea pe fir – cu toate că un port USB este amplasat sus pe partea superioadă a planşei de bord.
De asemenea, Dacia oferă acum şi un suport integrat pentru telefon lângă tabletă.
Logan are în premieră legături Top Tether în spatele tetierelor de pe bancheta din spate. Acest lucru înseamnă că un scaun de copil poate fi conectat mult mai uşor, un avantaj mare pentru familiile cu copii mici.
Logan vine în plus cu măsuţe pentru locurile din spate, amplasate pe spatele scaunelor faţă - utile de asemenea pentru copii mici şi la drum lung.
Sandero Stepway vine în premieră cu o trapă - trapa înseamnă şi o structură modificată la nivelul plafonului.
Din 2004 încoace, Dacia a vândut 6,5 milioane de maşini Logan şi Sandero şi este, potrivit datelor Renault, numărul unu la vânzările către persoane fizice la nivel european.
Preţurile noilor generaţii vor fi comunicate în următoarele săptămâni, când vor putea fi preluate şi comenzile.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro