România a intrat în topul celor mai mari 10 producători de maşini din Europa
România a intrat în 2015 în topul celor mai mari 10 producători de maşini din Europa, după numărul de autovehicule fabricate, conform datelor prezentate în cadrul Transportation & Mobility Solutions Experience Forum. Se estimează că până 2021 cele mai mari creşteri ale producţiei de automobile uşoare le vor înregistra segmentele B (clasa mică) şi C (clasa compactă), unde se încadrează autoturismele produse în România.
Întreaga industrie legată de automobile, incluzând atât producţia de autovehicule, cât şi fabricaţia de componente auto, a înregistrat în 2015 o creştere de peste 7% faţă de nivelul anului 2014 când a ajuns la aproximativ 18 miliarde de euro. În semestrul I din 2015, exportul de componente auto a crescut cu peste 10%, comparativ cu semestrul I din 2014.
Valoarea investiţiilor în fabricaţia de componente auto este mai ridicată faţă de celelalte ţări din zona Europei Centrale şi de Est, furnizorii locali începând deja să investească în inovarea produselor şi modernizarea tehnologiilor. Cu toate acestea, investiţiile nu permit încă valorificarea întregului potenţial de dezvoltare a sectorului auto din România.
Evoluţii tehnologice semnificative în industria auto din România în ultima perioadă sunt fabricarea de motoare ecologice de ultimă generaţie, fabricare cutiilor de viteză de ultimă generaţie pentru mari constructori internaţionali, microelectronica şi mecatronica avansate (inclusiv activităţi de cercetare şi dezvoltare, tehnologiile şi componentele auto complexe din mase plastic, cauciuc şi compozite, creşterea numărului de roboţi utilizaţi pe liniile de producţie, precum şi apariţia companiilor locale implicate în extinderea digitalizării în industria auto.
Pentru România, avantajele competitive actuale ale costului muncii şi utilităţilor se vor diminua treptat în viitor, astfel încât investiţiile noi şi dezvoltările de capacităţi vor fi ţintite spre produse noi şi tehnologii global competitive, cu valoare adaugată ridicată, spune Constantin Stroe, preşedinte ACAROM în cadrul formului.
Tendinţe probabile pentru industria auto locală sunt: dezvoltarea digitalizării pentru concepţia de produse, optimizarea tehnologiilor, logistică, producţie lean, dar şi pentru co-inovare a componentelor în lanţurile de furnizori; apariţia de noi investiţii şi activităţi de cercetare-dezvoltare auto private, determinate de colaborări ameliorate între industrie şi cercetarea-dezvoltarea publică şi de sprijinul real acordat de către stat pentru cercetare-dezvoltare aplicată; verigile locale ale lanţurilor de furnizori se vor multiplica pe baza creşterii forţei de inovare a furnizorilor auto locali, dar şi a accesului mai facil al acestora la credite; se vor înregistra mai multe investiţii de capital indigen în zona IMM-urilor, datorită gradului ridicat de accesibilitate la fondurile europene alocate competitivităţii şi dezvoltării colaborative între IMM-uri şi universităţile tehnice locale.
Previziunile au fost prezentate în cadrul Transportation & Mobility Solutions Experience Forum, eveniment dedicat inovaţiei şi tehnologiilor de ultimă generaţie din domeniul auto. În cadrul forumului a fost prezentat şi monopostul care atinge suta de kilometri în doar 4,3 secunde, construit de studenţii Universităţii Tehnice "Gheorghe Asachi” din Iaşi, cu sprijinul CENIT. CENIT furnizează aplicaţii software utilizate la nivel mondial în industria auto şi cunoştinţe tehnologice de ultimă generaţie.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro