România, a treia mare creştere a înmatriculărilor de autoturisme noi din UE la 11 luni
România a înregistrat a treia mare creştere a înmatriculărilor de autoturisme noi din UE, de 23,9%, în primele 11 luni din acest an, pe o piaţă europeană în urcare, în timp ce Dacia a avut cel mai important avans dintre mărcile cu volum ridicat de vânzări, de 27,1%, la 331.762 unităţi.
În România, vânzările de automobile personale noi au urcat la 64.577 unităţi în intervalul ianuarie-noiembrie, de la 51.141 unităţi în aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşteri mai mari decât cea consemnată de piaţa auto românească au avut Portugalia (34,5%), la 130.887 unităţi şi Irlanda (29,4%), la 95.988 unităţi, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
La nivelul Uniunii Europene (UE), vânzările de maşini noi au înregistrat un avans de 5,7% în primele 11 luni, în comparaţie cu acelaşi interval din 2013, la 11,6 milioane unităţi, pe fondul creşterii marilor pieţe din Europa.
Astfel, piaţa auto s-a extins în Spania cu 18,1%, în Marea Britanie cu 9,4%, în Ialia cu 4,3%, iar în Franţa cu 1,1%. Cea mai mare piaţă auto din UE, cea din Germania, a avansat cu 2,6%, la 2,8 milioane unităţi.
În ceea ce priveşte înmatriculările Dacia, acestea au crescut cel mai mult dintre mărcile cu volum ridicat de vânzări, la 331.762 unităţi în primele 11 luni ale acestui an, faţă de 261.016 unităţi în aceeaşi perioadă din 2013.
Avansul mărcii româneşti a fost depăşit de Jeep, care a consemnat vânzări în urcare cu 58,4%, la 31.954 maşini, şi Mitsubishi, cu 85.349 autoturisme comercializate, în creştere cu 38,9%.
Cota de piaţă a Dacia se situează la 2,9% în UE, la finalul lunii noiembrie, în urcare de la 2,4% în aceeaşi lună a anului trecut.
Grupul francez Renault, care deţine marca Dacia, a înregistrat un avans al vânzărilor de 14,3% în perioada ianuarie-noiembrie, la 1.121.024 maşini. Renault este al treilea mare producător auto din Europa.
Cel mai mare producător auto european, grupul german Volkswagen, a raportat o creştere de 7,4%, la 2,94 milioane maşini, în timp ce înmatriculările PSA Peugeot Citroen, plasat pe poziţia a doua, au urcat cu 3,8%, la 1,25 milioane unităţi.
În luna noiembrie, în România au fost înmatriculate 5.669 de autoturisme noi, în creştere cu 3,4% comparativ cu aceeaşi lună din 2013, când au fost vândute 5.474 unităţi.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro