Românii au lăsat anul trecut aproape 10 mld. lei în cazinouri şi case de pariuri sportive. Piaţa a crescut precum Făt-Frumos şi s-a dublat din 2008 până în 2019

Autor: Cristina Roşca Postat la 31 decembrie 2020 159 afişări

Românii au lăsat anul trecut aproape 10 mld. lei în cazinouri şi case de pariuri sportive. Piaţa a crescut precum Făt-Frumos şi s-a dublat din 2008 până în 2019

Apetitul românilor pentru pariuri şi jocuri de noroc este evident şi la o simplă plimbare pe străzile din Bucureşti sau alte oraşe din ţară unde astfel de businessuri şi-au făcut loc încet dar sigur în multe dintre spaţiile stradale ce se găsesc atât la parterul blocurilor, cât şi pe principalele artere comerciale, acolo unde, în alte urbe europene stau magazine de modă, cosmetice sau design.

Dar acest apetit este confirmat totodată de cifrele publice de la Registrul Comerţului care arată că anul trecut erau 790 de firme în domeniu cu afaceri de 9,3 mld. lei. Acesta angajau peste 27.000 de persoane. Au fost luate în calcul doar companiile care au depus datele financiare pe anul trecut şi doar cele care au declarat drept obiect de activitate CAEN-ul 9200 - Activităţi de jocuri de noroc şi pariuri.

Această piaţa s-a dublat din 2008 în 2019, crescând constant ca încasări odată cu apetitul românilor pentru astfel de activităţi. A crescut accelerat şi numărul de angajaţi din domeniu, de la 16.000 la 27.000 de persoane, acest trend fiind susţinut de deschiderea de noi unităţi. În industria de pariuri sportive şi jocuri de noroc în continuare o bună parte a activităţii se desfăşoară offline, iar aceste agenţii şi cazinouri care se deschid încă pe bandă rulantă sunt un angajator important în economie. Se dezvoltă însă puternic şi online-ul.

Totuşi, numărul de firme din industrie s-a redus la jumătate în aceeaşi perioadă 2008-2019, semn că piaţa se consolidează, iar cei mari devin şi mai mari.

Apetitul românilor pentru pariuri a fost remarcat şi de fondul de investiţii gigant Blackstone care a intrat în 2019 în acţionariatul Superbet, cel mai mari jucător de pe piaţa de pariuri sportive şi gaming din România. Americanii au plătit atunci 175 mil. euro pentru un pachet minoritar în companie. În afară de Superbet, care între timp s-a extins şi peste hotare, sunt însă multe alte afaceri dezvoltate pe plan local.

Românii caută în medie, pe internet, de peste 36.000 de ori pe lună sintagme de genul „pariuri sportive”, în cifre absolute piaţa locală fiind ţara din Europa cu cel mai mare interes pentru astfel de activităţi. Raportat la populaţie însă, piaţa locală se află pe locul patru în Europa, cu 1,9 căutări per 1.000 de oameni, devansată fiind de Malta, Irlanda şi Cipru, arată o analiză a platformei TopRatedCasinos.co.uk.

La polul opus se află ţări precum Spania, Italia, Germania sau Polonia unde interesul este extrem de scăzut în rândul populaţiei pentru astfel de căutări şi pentru astfel de activităţi.

Diferenţele se pot observa însă uşor şi cu ochiul liber dat fiind că în România spaţiile stradale sunt ocupate în bună parte de cazinouri şi agenţii de pariuri sportive care pe deasupra au şi operaţiuni online. În nicio altă ţară din Occident nu există o prezenţă atât de vizibilă a acestor companii la nivel stradal. Pe plan local această industrie a început să se dezvolte în urmă cu circa 15 ani, iar de atunci trendul fiind doar ascendent.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.