Românii cheltuie pentru începerea anului şcolar cu 51% mai mult decât anul trecut
Opt din 10 părinţi din mediul urban declară că achiziţionează produse pentru noul an şcolar înaintea începerii acestuia. Bugetul mediu alocat pentru cumpărarea produselor pentru noul an şcolar a crescut cu 51% faţă de anul trecut, de la 1.349 lei în 2021, la 2.043 lei în 2022.
Cele mai populare categorii de produse care au fost sau vor fi achiziţionate pentru anul şcolar 2022-2023 sunt: încălţăminte (97%), îmbrăcăminte (96%), rechizite (92%), manuale/ culegeri (84%), laptop/ tabletă (48%), mobilier şcolar (47%), telefon mobil (45%).
„Ca în anii trecuţi, părinţii sunt adevăraţii eroi ai crizelor succesive cu care se confruntă România. În 2022, familiile care au copii s-au adaptat din mers la inflaţie, sacrificând poate alte zone ale bugetului gospodăriei pentru a se asigura că cei mici sunt pregătiţi de începerea şcolii, chiar şi prin creşterea bugetului până la 51% faţă de anul trecut”, declară Andrei Elvădeanu, Head of Quantitative Research, iSense Solutions.
În ceea ce priveşte sumele alocate diferitelor produse necesare elevilor, pentru categoria laptopuri sau tablete românii din mediul urban scot din buzunar în medie 1.428 lei, pentru telefoane mobile în medie 885 lei, mobilier şcolar în medie 587 lei, îmbrăcăminte 435 lei, încălţăminte 293 lei, rechizite 248 lei şi manuale/ culegeri 196 lei.
Doi din trei părinţi din mediul urban declară că le dau copiilor bani de buzunar. Suma medie pe care o vor primi elevii de la părinţi pentru cele 5 zile din săptămână în care merg la şcoală este de 61 lei, însemnând aproximativ 12 lei pe zi: elevii cu vârsta cuprinsă între 7-14 ani vor primi aproximativ 50 lei/săptămână (aprox 10 lei/zi), iar cei cu vârsta cuprinsă între 15-17 ani vor primi mai mult, 68 lei/săptămână (aprox 14 lei/zi).
Metoda preferată prin care părinţii dau copiilor bani de buzunar este în numerar (97% dintre părinţi au declarat asta), iar 15% dintre părinţi declară că le oferă copiilor bani de buzunar şi prin transfer bancar pe card.
Informaţiile prezentate au fost culese online în perioada 10.08-11.08.2022 de către iSense Solutions. Eşantionul este format din 458 de părinţi, iar datele sunt reprezentative pentru părinţii din mediul urban din România, cu o marjă de eroare de +/- 4.58%, la un nivel de încredere de 95%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro