Schimbare istorică pe piaţa muncii mondiale. Cum au ajuns zilele libere oferite de companii să fie cel mai atractiv lucru pentru angajaţi şi cât de mari sunt creşterile
Conform celui mai recent sondaj realizat de Markets Live Pulse în rândul investitorilor, companiile care oferă timp liber nelimitat au toate şansele să-şi vadă acţiunile sărind în aer, scrie Bloomberg.
Susţinătorii unui mediu de muncă mai flexibil spun că această politică permite angajatorilor să atragă cele mai bune talente, contribuind în acelaşi timp la reducerea costurilor asociate cu compensarea pentru concediile nefolosite.
Acesta este motivul pentru care aproximativ 64% din cei 1.061 de respondenţi la sondajul MLIV Pulse au declarat că societăţile care oferă această opţiune vor avea rezultate mai bune decât giganţii care fac parte din indicele bursier S&P 500.
Goldman Sachs Group Inc. a făcut valuri anul trecut, când a anunţat că va aplica această nouă idee pentru cei de la vârful companiei. Asociat adesea cu startup-urile din Silicon Valley, acest beneficiu este încă relativ rar: doar aproximativ 8% dintre companiile din SUA îl oferă, potrivit unui studiu realizat în 2023 de Society for Human Resource Management. Aproximativ 12% dintre respondenţii MLIV Pulse au declarat că firma lor are această politică.
Opţiunea, oferită şi de companii de tehnologie precum Microsoft Corp., Adobe Inc. şi Netflix Inc. a devenit mai frecventă în rândul angajatorilor în ultimii ani, în parte pentru că evită bătăile de cap administrative şi reduce costurile.
Adoptarea a fost accelerată de blocajele pandemice, când angajaţii nu au putut călători şi, astfel, zilele de concediu neutilizate au crescut, stimulând departamentele financiare să intre în acţiune. Politica este, de asemenea, un fel de "cuţit elveţian" pentru recrutori, care o folosesc pentru a concura pentru a atrage cele mai bune talente.
Chiar şi aşa, este dificil de spus că implementarea politicii va duce direct la o creştere a performanţei, şi ea va prinde mai bine în industria de tehnologie.
Chiar dacă opţiunea de nelimitat nu este norma în rândul profesioniştilor din domeniul financiar şi al investitorilor de retail la nivel global, politicile sunt destul de generoase în comparaţie cu media din sectorul privat din SUA, care este de 11 zile de concediu plătit după un an.
Aproximativ două treimi dintre respondenţii la sondajul MLIV au declarat că firma lor le oferă mai mult de 20 de zile de concediu plătit anual. Cu toate acestea, mai puţin de 40% dintre respondenţi au declarat că şi-au luat mai mult de 20 de zile libere.
În final această perspectivă alimentează îngrijorarea angajatorilor că angajaţii vor abuza de această politică, luându-şi concedii exagerate. Dar aceste temeri sunt probabil nefondate. Mai mult de două treimi dintre companiile care au implementat această politică au declarat că numărul de ore de concediu al personalului nu s-a schimbat. Dintre cele care au raportat o schimbare, majoritatea au spus că angajaţii şi-au luat de fapt mai puţine concedii.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro