Secretul în afaceri: să ştii când să îţi alegi momentul să schimbi modelul de business. Povestea unui brand, de la un nume necunoscut la unul dintre cei mai mari jucători
În urmă cu nouă ani, businessul Floria însemna doar un magazin online de flori, printre primele din România. Astăzi grupul are şi prezenţă în offline – prin şase florării fizice – şi activează puternic şi pe segmentul B2B (business to business) prin import şi distribuţie de plante şi flori la nivel naţional, poziţionându-se astfel ca o alternativă pentru brokerii de flori din Olanda.
Anul trecut a adus o schimbare de focus, din retail, unde Floria este un brand recunoscut drept un jucător important, către segmentul B2B. După consolidarea operaţiunilor în Bucureşti, am decis să ne extindem la nivel naţional, dat fiind că dispunem de resurse pentru a gestiona comenzi de oriunde din ţară. Am integrat modelul brokerilor de flori şi plante din Olanda, care preiau comenzile prin personal de tip key account de la depozitele regionale, şi prin webshopuri de la florării şi florişti independenţi. Pentru aceştia, livrarea la adresă reprezintă un avantaj operaţional important, având acces direct la flori proaspete din stocul producătorilor din Olanda”, explică Adrian Ciucur, CEO-ul grupului Floria, extinderea businessului din retailul online şi offline către segmentul B2B.