Servicii publice ale Capitalei, mutate în MALL: spaţii generoase şi program de lucru pe măsura nevoilor oamenilor, promit instituţiile care s-au relocat
Lipsa spaţiilor destinate serviciilor publice a determinat autorităţile Capitalei să mute mai multe sedii în incinta mall-urilor, astfel că, în loc de magazine, pot fi găsite Serviciul de Paşapoarte, Biroul de Evidenţa Populaţiei sau chiar sediul unei primării.
Spaţii generoase, condiţii pe care nu le întâlneşti la un ghişeu clasic şi program de lucru pe măsura nevoilor oamenilor. Asta promit instituţiile care s-au relocat şi acum oferă servicii bucureştenilor din incinta centrelor comerciale.
Prima instituţie care a deschis un sediul într-un mall din Capitală este Serviciul Public Pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor. De la jumătatea lunii august, acesta se află în Plaza România. Taxele pentru eliberarea paşapoartelor pot fi achitate la ghişeul de Trezorerie deschis la nivelul -1 al centrului comercial, precum şi la unităţile bancare existente la acelaşi nivel, prin transfer bancar. De asemenea, rămân valabile şi celelalte modalităţi de plată: on-line - prin serviciile puse la dispoziţie de unităţile bancare şi prin mandat poştal la oficiile poştale.
Pentru acest sediu, care are aproape 1.300 de metri pătraţi, instituţia nu plăteşte chirie, ci doar asigură costurile de întreţinere a spaţiului.
„Spaţiul de la Plaza România este alocat serviciului în baza unui Contract de comodat, încheiat între Instituţia prefectului Municipiului Bucureşti şi Plaza România. În consecinţă, nu există costuri pentru chirie, doar costuri pentru întreţinerea spaţiului. Suprafaţa pe care este organizata activitatea Serviciului de Pasapoarte este de 1.266 mp, costurile pentru întreţinerea spaţiilor fiind achitate, ca şi până acum, din sumele alocate de la bugetul MAI, cu această destinaţie”, a explicat, la solicitarea Mediafax, Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti.
Dacă Direcţia de Paşapoarte nu plăteşte chirie, nu acelaşi lucru se întâmplă şi cu Biroul de Evidenţa Persoanei al Primăriei Sectorului 2, care va funcţiona, de la sfârşitul lunii octobrie, în Veranda Mall. Aproximativ 1.000 euro plătesc autorităţile locale pentru acest spaţiu, iar contractul a fost semnat pentru o perioadă de cinci ani.
„Costul chiriei lunare pentru funcţionarea Biroului de Evidenţa Persoanei al Primăriei Sectorului 2 în spaţiului din Veranda Mall este de 4636,09 lei. Contractul a fost semnat pe o perioadă de cinci ani cu drept de prelungire”, explică Primăria Sectorului 2, la solicitarea Mediafax.
Banii pentru funcţionarea Biroului de Evidenţa Persoanei din cadrul Veranda Mall sunt asiguraţi din bugetul local al Primăriei Sectorului 2, adaugă sursa citată.
La capitolul costuri, preţul cel mai mare pe care îl plăteşte o autoritate publică unui mall este achitat de Primăria Sectorului 4. Este vorba despre aproape 26.000 de euro lunar, bani ce acoperă contravaloarea închirierii unui spaţiu de 3.100 de metri pătraţi în Grand Arena.
Măsura de mutare în acest centru comercial este una temporară şi se datorează începerii lucrărilor de renovare la vechiul sediu.
„Costurile aferente chiriei spaţiului de la Grand Arena, în care funcţionează Primaria Sectorului 4, sunt de 25.823 euro/lună. ( 8,33euro/mp x 3.100 mp)”, se arată într-un răspuns pentru Mediafax.
Actualul contract de închiriere este valabil de la data semnării acestuia, respectiv 28 iunie, până la 31 decembrie.
„Plata chiriei spaţiului de la Grand Arena, în care funcţionează Primăria Sectorului 4 se realizează din bugetul local. Menţionăm faptul că mutarea temporară a Primăriei Sectorului 4 a fost aprobată de Consiliul Local Sector 4, ca urmare a începerii lucrărilor de consolidare la imobilul situat pe bulevardul George Coşbuc, nr. 6-16”, a conchis Primaria Sectorului 4, în răspunsul la solicitarea Agenţiei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro