Sfârşitul unei ere: După 77 de ani, Naţionala de fotbal a Germaniei renunţă la parteneriatul cu Adidas, al cărui logo este purtat de jucători din 1950. Producătorul german aflat în dificultate va fi înlocuit de americanii de la Nike

Autor: Ştefan Stan Postat la 22 martie 2024 38 afişări

Sfârşitul unei ere: După 77 de ani, Naţionala de fotbal a Germaniei renunţă la parteneriatul cu Adidas, al cărui logo este purtat de jucători din 1950. Producătorul german aflat în dificultate va fi înlocuit de americanii de la Nike

Nike va înlocui Adidas în calitate de sponsor al echipei naţionale de fotbal a Germaniei, punând capăt unuia dintre cele mai vechi parteneriate de lungă durată în materie de echipament sportiv, într-un nou eşec pentru brandul aflat în dificultate, potrivit FT. 

Federaţia germană de fotbal DFB a anunţat joi după-amiază că Nike va deveni noul furnizor principal de echipament pentru toate echipele naţionale de fotbal începând din 2027, după ce a semnat un contract pe şapte ani cu cel mai mare producător de îmbrăcăminte sportivă din lume.

Va fi pentru prima dată din 1950 încoace când fotbaliştii naţionalei germane nu vor mai purta logo-ul distinctiv cu trei dungi al Adidas, care a fost fondat în oraşul Herzogenaurach, lângă Nürnberg, cu un an înainte.

Subliniind amploarea schimbării sponsorizării, ministrul german al economiei, Robert Habeck, a declarat pentru agenţia de presă locală Dpa că "cu greu îşi poate imagina echipamentul german fără cele trei dungi", numindu-l "o piesă a identităţii germane".

DFB a declarat joi că Nike a făcut "de departe cea mai bună ofertă financiară" şi s-a angajat, de asemenea, să sprijine "sportul amator şi de bază", precum şi fotbalul feminin din Germania.

"Am avut norocul de a fi în Germania pentru lansarea noastră la începutul acestei săptămâni", a declarat joi directorul general al Nike, John Donahoe. El a precizat că firma a pus accentul atât pe echipa naţională masculină, cât şi pe cea feminină, precum şi pe obiectivul "de a face din echipa germană un brand global şi de a face din sportivii lor eroi globali ... atunci când Nike scoate la iveală ce avem mai bun, nimeni nu ne poate învinge".

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
germania,
nike

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.