Povestea tinerei care şi-a deschis o afacere în Londra chiar pe banii Guvenului britanic, iar acum se întoarce şi în România pentru a deschide o afacere
Irina Alionte este printre puţinii antreprenori români care se pot lăuda cu o afacere finanţată de Guvernul britanic. Şi totuşi, după ce a pus bazele unui business în Londra, a decis să îşi continue parcursul antreprenorial în România.
Irina Alionte a devenit antreprenor în Aglia, pe când studia în cadrul University of Warwick în cadrul unui program masteral. Cu o finanţare de 3.000 lire primită de la guvernul britanic şi un board de mentori care au consultat-o şi au învăţat-o cum să transforme ideea în business, românca a dezvoltat un concept de petreceri de fitness pe care l-a denumit Club Cardio, pe care apoi l-a extins în mai multe universităţi din Anglia. Întoarsă în România, în 2015, Irina Alionte a pus bazele centrului de fitness Bodyshape Transformation, care în prezent are peste 700 de membri şi se pregăteşte să deschidă al doilea centru de fitness din Bucureşti.
„Nu îmi plac sălile de fitness plictisitoare şi intimidante care te tratează ca pe un membru între alte mii de membri, fără să le pese cu adevărat de oameni şi de rezultatele pe care ei le obţin sau nu. Nu-mi plac antrenorii care nu sunt cu adevărat pasionaţi de ceea ce fac şi dau chiar informaţii eronate oamenilor”, spune Irina Alionte, fondatoarea centrului de fitness BodyShape Transformation din Bucureşti. Acestea sunt doar câteva dintre motivele pentru care românca a decis în urmă cu mai bine de cinci ani să înceapă un business în acest domeniu. Ea povesteşte că totul a luat naştere în timp ce studia un master în marketing şi strategie la University of Warwick din Marea Britanie.
„Nu am fost niciodată o fire activă şi m-am simţit adesea uşor intimidată în sălile de fitness, cu lumini puternice şi oglinzi peste tot. Aşa că m-am gândit că ar fi o idee foarte bună să combin exerciţiile fizice cu distracţia într-o atmosferă explozivă, unde să pot să fiu eu însămi, fără frica de a fi judecată. Am început iniţial să fac un pilot al acestui concept în propria universitate, unde urmam un masterat. Pe vremea când încă eram studentă, am lansat un concept de petreceri de fitness pe care l-am denumit Club Cardio şi pe care apoi l-am extins în mai multe universităţi din Anglia.
Am pornit cu o finanţare de 3.000 de lire primită de la guvernul britanic şi un board de mentori care m-au consultat şi m-au învăţat cum să trec de la idee la realitate”, a povestit într-un interviu Irina Alionte. La scurt timp după terminarea studiilor, antreprenoarea s-a mutat la Londra şi a dezvoltat un concept de fitness în cluburi de noapte – la o oră la care acestea nu erau folosite, „astfel încât să-mi facă în primul rând mie plăcere să fac mişcare”. Ea spune că piaţa din Anglia este competitivă şi sofisticată, „dar am avut enorm de învăţat acolo. Încet-încet, am descoperit formula câştigătoare şi am venit în Bucureşti să continuu ce am început în Anglia”. Formula Bodyshape Transformation Centre este una îmbunătăţită, comparativ cu petrecerile de fitness pe care le organiza în Anglia, spune Irina Alionte.
„Am păstrat experienţa de distracţie şi atmosfera de club, cu energie explozivă asemănătoare unei nopţi în oraş, însă am adăugat şi partea de rezultate, responsabilizare şi monitorizare nutriţională.” Astfel, în 2015 Bodyshape Tranformation şi-a deschis uşile publicului, iar în prezent înregistrează peste 700 de membri. „Bodyshape Transformation Center a luat naştere în 2015 după o investiţie iniţială de 35.000 de euro. Începutul a fost unul modest, am adus în sală doar minimul necesar pentru a ne începe activitatea, iar pe măsură ce ne-am dezvoltat am început să adăugam noi echipamente şi accesorii de fitness. Pe partea de amenajare nu am avut costuri, întrucât în locaţia actuală mai operase un centru de fitness înaintea noastră.”
BodyShape Transformation Center promovează programe de transformare corporale complete ce îmbină antrenamentele personalizate cu antrenori personali, nutriţia şi tehnicile motivaţionale. „Fiecare tip de abonament include antrenamente de grup, distractive şi energizante (trei pe săptămână, a câte 45 de minute), evaluare a compoziţiei corporale cu aparatul profesional Tanita, seminarii de nutriţie şi mâncat emoţional, un plan alimentar sănătos şi uşor de ţinut, un grup privat cu idei de reţete gustoase, suport din partea specialiştilor în fitness şi nutriţie sau invitaţii gratuite pentru prieteni şi familie”, a adăugat Irina Alionte.
Ea a menţionat că în cadrul centrului de fitness Bodyshape Transformation Center sunt organizate peste 50 de seminare pe an, pe teme de nutriţie, „despre mâncatul emoţional şi cum depăşim pofta de dulce sau pur şi simplu de motivare pentru a ne ţine de un stil de viaţă sănătos pe termen lung. Pe lângă toate aceste beneficii, organizăm constant petreceri sau antrenamente tematice, evenimente şi ieşiri cu antrenorii. Ne place ideea de familie şi încurajăm susţinerea reciprocă şi schimbul constant de idei şi experienţe între membrii clubului nostru.” Anul trecut, centrul de fitness a încheiat şi un parteneriat cu Renault Bucharest Connected, în urma căruia a deschis o sală de fitness sub brandul Bodyshape Transformation de 500 metri pătraţi dedicată celor 3.200 de angajaţi care lucrează în sediul Renault Bucharest Connected. Astfel, unul dintre planurile antreprenoarei pentru anul în curs vizează extinderea businessului pe zona de vânzări corporate şi organizarea de traininguri şi seminarii pe teme de nutriţie, fitness şi motivaţie pentru angajaţii marilor corporaţii active pe piaţa locală. Totuşi, anul acesta antreprenoarea se pregăteşte să deschidă cea de-a doua sală de sport sub brandul Bodyshape Transformation din Bucureşti. Deschiderea noii locaţii presupune o investiţie de circa 220.000 de euro, din care peste 125.000 de euro vor fi folosiţi pentru achiziţia echipamentelor şi amenajarea sălii.
„Cel mai important proiect de anul acesta va fi deschiderea celei de a doua locaţii în Bucureşti, astfel încât să acoperim o porţiune de piaţă mai mare. Vizăm o locaţie centrală, cu conexiuni bune către mijloace de transport în comun, care să se întindă pe o suprafaţă de aproximativ 450 metri pătraţi.” Dacă în prezent în cadrul companiei lucrează 20 de angajaţi, după deschiderea celui de-al doilea centru de fitness echipa se va mări cu şapte salariaţi, a menţionat Irina Alionte. Centrul de fitness a înregistrat anul trecut cu o cifră de afaceri de 400.000 de euro, iar pentru anul în curs fondatoarea estimează afaceri de 600.000 de euro. „Am înregistrat creşteri de peste 30% an de an. Estimăm să încheiem anul în curs cu peste 600.000 euro cifră de afaceri, în creştere cu 25% faţă de anul precedent.” Irina Alionte susţine că una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă este reprezentată de inovaţie.
„Într-o piaţă variată precum cea a fitnessului, unde la fiecare colţ de stradă există o sală de cartier, dar şi lanţuri mari cu acoperire extinsă, am decis că o soluţie proactivă ar fi să ne considerăm propria noastră concurenţă. Provocarea cea mare este să inovăm şi să descoperim ce putem oferi noi astăzi şi mâine clienţilor noştri pentru a fi mai actuali şi mai relevanţi decât ieri. Avem în plan şi câteva inovaţii tehnologice care să aducă un «wow factor» şi mai mare antrenamentelor noastre.”
Piaţa de fitness din România era evaluată în 2019 la 440 de milioane de euro, doar activităţi de fitness, fără activităţi şi servicii conexe, a spus proprietara centrului de fitness Bodyshape Transformation Center. „În 2019 erau aproximativ 900 de cluburi şi studiouri de fitness în România, în creştere cu 10% faţă de anul 2018, când erau circa 820. Ca nivel de penetrabilitate al abonamentelor de fitness în rândul populaţiei, suntem undeva la 4% la nivelul oraşelor mari din România. Sunt şi oraşe mai norocoase în care fitnessul are o expunere mai bună, unde se poate ajunge la 5% dintre locuitori care au abonament la o sală de fitness.“ Media europeană este de aproximativ 8%, iar ţările dezvoltate din vest ajung chiar la 11-12%, „ceea ce înseamnă că mai este destul loc de creştere pe piaţă“, a conchis antreprenoarea.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro