STB, după controlul ANPC: Uzura tramvaielor este consecinţă firească a utilizării îndelungate
STB recunoaşte că uzura unor tramvaie este o consecinţă firească a utilizării îndelungate, iar reînnoirea parcului necesită investiţii susţinute, transmite Societatea de Transport Bucureşti după controlul ANPC, în urma căruia 23 de tramvaie vechi şi cu deficienţe au fost retrase temporar.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a efectuat un control, joi dimineaţa, la depourile de tramvaie ale STB.
În urma verificărilor, ANPC a dispus retragerea temporară a 23 tramvaie mai vechi, deficienţele acestora urmând să fie remediate în cel mai scurt timp.
„STB recunoaşte că uzura unor tramvaie este o consecinţă firească a utilizării îndelungate, iar reînnoirea parcului necesită investiţii susţinute. De aceea, până la modernizarea completă a flotei de tramvaie, STB desfăşoară programe continue de întreţinere şi modernizare a vehiculelor mai vechi. Menţionăm că, în ultima perioadă, parcul de tramvaie al STB a fost modernizat prin achiziţia a 100 de vagoane moderne Imperio, iar investiţiile vor continua până la înlocuirea completă a vehiculelor din generaţiile anterioare”, transmite STB.
STB asigură că toate liniile de transport public sunt funcţionale, iar continuitatea serviciului este garantată. Pentru a compensa reducerea temporară a numărului de vehicule, au fost reconfigurate graficele de circulaţie, astfel încât impactul asupra călătorilor să fie minim.
ANPC a făcut controale la mai multe depouri de tramvaie din Bucureşti, în prezenţa preşedintelui instituţiei, Cristian Popescu Piedone.
S-a verificat respectarea normelor privind siguranţa şi confortul călătorilor. Acţiunile de control au vizat depourile Dudeşti, Giurgiului, Alexandria, Militari, Colentina şi Victoria, în timp ce Depoul Titan este închis temporar pentru reabilitarea infrastructurii.
Astfel, ai fost găsite vehicule neigienizate corespunzătoare în interior, burduf deteriorat, afectând siguranţa călătorilor, bare metalice cu vopsea exfoliată, cu risc de coroziune, tapiţerie de scaune ruptă, ceea ce afectează confortul pasagerilor.
De asemenea, au fost găsite trape ruginite şi cu acumulări de impurităţi, cu risc de infiltraţii, tramvaie cu geamuri cu strat gros de praf, ceea ce reduce vizibilitatea şi igiena spaţiului, dar şi infiltraţii în interiorul tramvaielor, care aveau chedere depreciate sau rupte, care pot compromite etanşeitatea vehiculului. Totodată, au fost identificate radiatoare neigienizate, ce pot afecta calitatea aerului din interior, parbrize sparte, care periclitează siguranţa circulaţiei şi pavimente neconforme, cu prezenţa de mucuri de ţigări şi ambalaje abandonate.
ANPC a solicitat operatorului de transport public remedierea urgentă a deficienţelor constatate, iar tramvaiele afectate vor putea reintra în circulaţie doar după ce vor fi aduse la standardele de siguranţă şi igienă impuse de legislaţia în vigoare.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
-
Ce mai face George Soros la 94 de ani, „inamicul public" numărul 1 din România. Cine este Alexander Soros, urmașul lui, care a fost decorat de fostul președinte american Joe Biden în locul tatălui său. Scott Bessent, mâna dreaptă a lui Soros, alături de care a prăbușit lira sterlină, e acum ministru de Finanțe în SUA