Ştefan Radu Oprea, ministrul mediului de afaceri: Am îmbunătăţit oferta pentru Volkswagen şi suntem din nou în contact cu conducerea concernului german. Dacă vin în România, pot respecta calendarul producţiei
Proximitatea faţă de pieţele vest-europene şi infrastructura deja existentă în vestul ţării reprezintă elemente care pot permite celor de la Volkswagen să decidă ca viitoarea uzină pentru modelele VW Passat şi Skoda Superb să fie construită în România, este de părere Ştefan Radu Oprea, ministrul pentru mediul de afaceri.
Proximitatea faţă de pieţele vest-europene şi infrastructura deja existentă în vestul ţării reprezintă elemente care pot permite celor de la Volkswagen să decidă ca viitoarea uzină pentru modelele VW Passat şi Skoda Superb să fie construită în România, este de părere Ştefan Radu Oprea, ministrul pentru mediul de afaceri.
„De astăzi suntem din nou în contact cu Volkswagen, efectuăm acum un nou program de continuare a prezentării oportunităţilor. Oferta poate fi întotdeauna îmbunătăţită ca urmare a dialogului. Acum, în această fază, din ce vedem în media, investiţia din Turcia a fost oprită. Noi venim acum cu oferta că VW îşi poate respecta termenele stabilite, dacă vin în România şi atunci de la oprire la luarea deciziei de a veni aici, poate fi un drum scurt. La un moment dat este o competiţie în care nu poţi fi egal, ţinând cont de rigorile impuse oricărui stat membru UE. Noi ne-am făcut treaba din primul moment”, a declarat ministrul.
El a subliniat că şi în condiţiile în care guvernul a fost demis, activitatea Invest Romania nu este afectată, însă negocierile pot fi influenţate deoarece discuţiile sunt purtate cu miniştri dintr-un cabinet demis.
„Activitatea la Invest Romania continuă în prezent şi nu este afectată de demiterea guvernului. Guvernul are responsabilitatea de a continua activitatea până când următorul guvern este instalat. Noi reprezentăm în continuare România şi putem atrage o nouă investiţie. Avem nevoie de o nouă uzină auto pentru economia locală. Mai suntem în discuţii şi cu alte potenţiale investiţii mari cu caresuntem în prezentare de ţară, dar aceste procese durează deoarece aleg între mai multe ţări şi între mai multe locaţii dintr-o ţară”, a subliniat Ştefan Radu Oprea.
Pentru a-i atrage pe cei de la Volkswagen, Turcia le-a promis un ajutor de stat cu 40% mai mare decât poate oferi o ţară membră a Uniunii Europene şi promisiunea fermă că toate maşinile guvernamentale vor fi achiziţionate de la Grupul Volkswagen, în condiţiile în care parcul numără peste 170.000 de maşini, potrivit datelor din industria auto. O ţară membră UE nu poate cumpăra direct de la un singur furnizor, ci trebuie să organizeze o licitaţie. Spre exemplu în România, Volkswagen nu Dacia a câştigat licitaţia pentru maşinile de poliţie.
Odată cu anunţul celor de la Volkswagen de a pune pe hold investiţia din Turcia, atât România cât şi Bulgaria şi Serbia au revenit în cursă. Spre exemplu, Bulgaria le-a pus pe masă celor de la VW un ajutor de stat de 260 mil. euro, în creştere de la 135 mil. euro.
Grupul Volkswagen a amânat anunţul cu privire la decizia finală de a construi o uzină auto în Turcia, potrivit unui purtător e cuvânt al companiei, citat de Automotive News Europe, în contextul operaţiunilor militare conduse de Turcia.
În Turcia VW ar fi ales oraşul Manisa, la 40 km nord de Izmir, iar producţia ar fi trebuit să demareze în 2022. Uzina ar crea circa 5.000 de noi locuri de muncă, atât direct, cât şi în cadrul furnizorilor de componente. Pe listă România era alături de Turcia, Serbia, Bulgaria şi Africa de Nord. Serbia a fost printre primele ţări eliminate din calcule.
Potrivit datelor din piaţa imobiliară, Volkswagen a luat în calcul zona Aradului din România. La Arad există atât infrastructură rutieră, cât şi feroviară, un constructor auto având posibilitatea de a exporta rapid automobilele produse.
În viitoarea uzină, Volkswagen va produce următoarea generaţie a lui VW Passat şi viitoarea Skoda Superb, în volume anuale de circa 300.000 de unităţi. Ambele maşini au preţuri cuprinse între 20.000 şi 50.000 de euro, astfel încât businessul VW ar fi avut şanse să fie chiar dublu faţă de cel al Dacia. Mai mult, cei de la Dacia oferă în România salarii similare cu cele din Cehia, impunând local salarii peste media naţională.
În lipsa unui al treilea constructor, producţia din România nu va trece de 700.000 de unităţi şi economia locală va depinde numai de Dacia şi Ford în ceea ce priveşte industria producătoare de maşini. Pe de altă parte, Ford a lansat în producţie la Craiova SUV-ul Puma alături de EcoSport, ce va duce producţia la peste 250.000 de unităţi anul viitor, potrivit estimărilor din piaţă.
Printre motivele care ar fi stat la baza deciziei VW a fost şi cel al pieţei locale, Turcia având o medie de 150 de maşini la mia de locuitori, deci un potenţial mare de creştere, iar Passat este în prezent în topul vânzărilor pe piaţa turcă, piaţă care preferă sedanurile.
Turcia reprezintă un adevărat hub pentru industria auto, având uzine ale Fiat, Ford, Renault, Toyota, Hyundai, Honda alături de alte uzine pentru camioane şi autocare.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro