Strabag a câştigat un contract de 30 mil. euro ca să construiască un pod peste Someş. „Deşi datoria publică este în creştere, guvernul plănuieşte să continue investiţiile în infrastructură“
Constructorul austriac Strabag şi-a majorat cifra de afaceri de pe piaţa locală cu 12% în 2020, ajungând la 870 de milioane de lei, potrivit informaţiilor disponibile pe site-ul Ministerului de Finanţe.
♦ Strabag estimează că are o cotă de piaţă de 4% în sectorul construcţiilor de drumuri în România.
Constructorul austriac Strabag şi-a majorat cifra de afaceri de pe piaţa locală cu 12% în 2020, ajungând la 870 de milioane de lei, potrivit informaţiilor disponibile pe site-ul Ministerului de Finanţe. Profitul a urcat de la 1 la 24 de milioane de lei, iar borna de 1.000 de angajaţi a fost depăşită, după ce au fost recrutaţi aproape 150 de oameni noi.
„Strabag a câştigat contractul pentru construirea unui pod peste râul Someş, în zona de vest a României, la Satu Mare. Contractul, în valoare de aproximativ 30 mil. euro (142 mil. lei), a fost semnat la începutul lunii aprilie cu reprezentanţii municipalităţii“, se arată în raportul financiar al grupului, aferent anului 2020.
Aceeaşi companie a câştigat şi un contract pentru construirea unei alte secţiuni din autostrada A3 (autostrada Transilvania), o secţiune de 4,5 kilometri de la Ungheni la Târgu Mureş. Durata lucrărilor este de 18 luni, iar contractul are o valoare de 40 mil. euro (192 mil. lei), fiind atribuit de CNAIR.
România a fost una dintre ţările în care Strabag a produs cel mai mult asfalt în 2020, alături de Germania, Austria, Polonia şi Cehia. Alături de Croaţia şi Cehia, România a fost, totodată, una dintre ţările în care numărul de angajaţi ai Strabag a crescut pe parcursul anului trecut.
România a contribuit cu 2% la volumul total al producţiei realizate de Strabag în 2020.
„Sectorul construcţiilor (din România – n. red.), care a fost cel mai puţin afectat de criza COVID-19, este finanţat în principal de stat şi de Uniunea Europeană. Deşi datoria publică este în creştere, guvernul plănuieşte să continue investiţiile în infrastructură, susţinute de fonduri UE, pentru a stimula revenirea economică“, mai arată acelaşi raport.
Strabag estimează că are o cotă de piaţă de 4% în sectorul construcţiilor de drumuri în România. Austriecii mai menţionează că, atât în România, cât şi în Bulgaria, sunt blocate licitaţiile pentru construcţia de clădiri, compensând însă cele din infrastructură, în special în sectorul feroviar. Competiţia agresivă a companiilor din China şi Turcia este amintită ca o problemă.
Din portofoliul Strabag fac parte Sky Tower, cea mai înaltă clădire de birouri din România, şi mai multe proiecte de infrastructură, precum autostrada Deva – Orăştie, modernizarea aeroportului Baia Mare şi a căii ferate Simeria – Vinţu de Jos sau reabilitarea DN6 Craiova – Drobeta-Turnu Severin.
În prezent, Strabag construieşte, printre altele, Catedrala Mântuirii Neamului din Bucureşti pentru Patriarhia Română şi pasajul de la Mogoşoaia peste DN 1A. Compania austriacă a construit şi noua fabrică de cutii de viteze a Daimler de la Sebeş.
Strabag activează pe piaţa românească din 1991, dar sediul firmei din Bucureşti a apărut în anul 1994. Astăzi, grupul de firme Strabag are filiale în toate regiunile importante din România.
Compania austriacă îşi desfăşoară activitatea în toate sectoarele de construcţii, cu precădere în sectoarele de infrastructură de transport şi construcţii de drumuri şi construcţii civile, precum şi în proiecte de construcţii de mediu.
Dincolo de construcţii, austriecii de la Strabag controlează în România şi hotelul de cinci stele JW Marriott din Bucureşti, pe care tot ei l-au ridicat.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro