Studiu: 60% dintre europeni intenţionează să îşi facă majoritatea cumpărăturilor de Crăciun online
Un studiu realizat de Kaspersky arată că 60% dintre europeni intenţionează să îşi facă majoritatea cumpărăturilor de Crăciun online, iar o treime dintre cei chestionaţi susţin că le vor lăsa pe ultima sută de metri, în speranţa că vor prinde reduceri mai mari.
„Pe măsură ce se derulează Black Friday în Europa, consumatorii spun că nu lasă ca acest an turbulent să le strice Crăciunul. Cumpărătorii continuă să se adapteze la schimbările provocate de pandemia COVID-19, dar devin şi mai atenţi cu cheltuielile lor. O nouă cercetare Kaspersky a descoperit că jumătate (52%) dintre europeni intenţionau să facă mai multe cumpărături de Crăciun cu ocazia reducerilor de sezon, printre care şi cele de Black Friday. Mai mult, o treime dintre ei (34%) plănuiesc să le lase pe ultima sută de metri, în speranţa de a obţine reduceri mai mari”, arată compania într-un comunicat.
Trei din cinci (60%) europeni spun că intenţionează să facă majoritatea cumpărăturilor de Crăciun online, iar 20% susţin chiar că îşi vor face toate achiziţiile de sărbători online anul acesta, în ciuda faptului că nu procedau astfel de obicei.
Având în vedere că vânzările online vor creşte, concluziile Kaspersky arată, de asemenea, că majoritatea utilizatorilor nu îşi vor reduce, probabil, cheltuielile de Crăciun, în ciuda recesiunii economice de pe continent. Doar un sfert (26%) dintre utilizatori intenţionează să-şi reducă bugetul de cumpărături de Crăciun anul acesta, cu cel puţin o treime sau mai mult, din cauza restricţiilor financiare cauzate de COVID-19. Cifra creşte, însă, la 30% în rândul tinerilor între 25 şi 34 de ani, grupa de vârstă afectată cel mai mult de concedierile cauzate de pandemie.
„Este logic că oamenii caută să facă majoritatea cumpărăturilor online, în încercarea de a rămâne în siguranţă, precum şi de a profita de oferte avantajoase. Dar trebuie să luăm în considerare şi faptul că oriunde merg mulţimile, infractorii îi urmează. Aşa cum hoţii de buzunare vin în zone aglomerate, sperând să aibă noroc, infractorii cibernetici vor analiza tendinţele de cumpărături şi vor încerca să exploateze dorinţa oamenilor de a economisi nişte bani. Aşadar, sfatul meu ar fi ca oamenii să facă o cercetare proprie, să urmeze câteva măsuri de bun simţ atunci când fac cumpărături şi să nu se lase duşi de val, în încercarea de a repara 2020 cu nişte sărbători fericite. Un lucru care trebuie avut în vedere întotdeauna este că, dacă ceva pare prea bun pentru a fi adevărat, probabil că aşa şi este”, spune David Emm, Principal Security Researcher la Kaspersky.
Compania oferă sfaturi pentru evitarea escrocheriilor:
• Cumpăraţi numai din magazine online legitime. Este întotdeauna mai sigur să introduceţi adresa sau să o selectaţi din paginile salvate ca favorite, mai degrabă decât să faceţi click pe un link. Utilizaţi bara de adrese a browser-ului pentru a verifica dacă site-ul pe care îl vizitaţi este autentic şi sigur şi dacă afişează lacătul sau începe cu HTTPS
• Finalizaţi achiziţiile prin metode de plată sigure. Plătiţi cu carduri sau servicii de plată recunoscute, astfel încât tranzacţiile să rămână protejate
• Verificaţi reducerile. Dacă primiţi o reducere la vânzări prin e-mail sau mesaj text, verificaţi expeditorul şi orice link-uri, dacă sunt autentice, înainte de a face click
• Păstraţi software-ul şi aplicaţiile dispozitivului actualizate la zi şi protejaţi-vă toate dispozitivele cu un produs de încredere de securitate pentru Internet. Soluţiile de securitate cibernetică cu tehnologii anti-phishing bazate pe comportament, cum ar fi Kaspersky Total Security, vă pot trimite notificări dacă încercaţi să vizitaţi o pagină web de phishing
• Gestionaţi-vă cu grijă parolele. Soluţiile de management de parole vă pot ajuta să faceţi cumpărături de la mai mulţi comercianţi, stocându-vă în siguranţă datele de autentificare, astfel încât acestea să fie unice pentru fiecare cont online.
Kaspersky este o companie globală de securitate cibernetică fondată în 1997.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro