Studiu: Angajaţii marilor companii vor lucra de acasă circa 40% din timp, cel puţin până la finele lui 2020
Angajaţii majorităţii companiilor vor continua să îşi desfăşoare activitatea de acasă aproximativ 40% din timp, cel puţin până la sfârşitul lui 2020, iar în rest vor merge la birou, arată un studiu al HPDI (Human Performance Development International).
În acelaşi timp, procesul de digitalizare al companiilor se va accelera, angajatorii dorindu-şi să fie mai bine pregătiţi pentru situaţii similare, care ar putea apărea în viitor şi ar putea necesita munca de la distanţă a majorităţii personalului.
„Companiile vor funcţiona într-un melanj între munca de la birou şi munca de acasă în următoarea perioadă, iar unul dintre puţinele segmente unde vor investi va fi cel al digitalizării. Cei mai mulţi angajatori au observat că oamenii îşi pot desfăşura majoritatea activităţilor şi de la domiciliu, dar în acelaşi timp încep să înţeleagă că aceştia trebuie sprijiniţi pentru a funcţiona la capacitate optimă în acest sistem, nou pentru mulţi. Cercetarea noastră şi-a propus să îi ajute atât pe angajaţi, cât şi pe angajatori să stabilească principalele inconveniente şi să le depăşească”, consideră Petru Păcuraru, fondator al HPDI, companie de consultanţă şi strategie în resurse umane.
La sondaj au participat peste 3.000 de persoane, din domenii variate, de la IT şi bănci, până la industria producătorilor de componente auto sau cea farmaceutică.
Printre problemele menţionate de aceştia s-au aflat transmiterea defectuoasă a informaţiei (28%) şi creşterea timpilor de răspuns, în lipsa interacţiunii directe (23%).
În proporţie de 13%, angajaţii au considerat că activitatea le-a fost îngreunată în special de probleme care au ţinut de canalele de comunicare, respectiv de diversele platforme video pe care le-au folosit.
„În scenariul cel mai optimist, doar 2020 va fi un an de sacrificiu în industria noastră, urmând ca în 2021 să ne concentrăm pe construcţie, în noul context. În scenariul pesimist, şi anul viitor va sta sub semnul reconstrucţiei, mai ales dacă va mai exista un val pandemic, în această toamnă. Oricum, migrarea în digital continuă să fie principala tendinţă pe piaţa de traininguri şi teambuildinguri. Dacă, în prima parte a perioadei de izolare, majoritatea clienţilor erau în expectativă, acum cele mai multe bugete au început să se îndrepte exclusiv către webinarii şi evenimente online, în ciuda începerii relaxării”.
Potrivit HPDI, în condiţiile în care măsurile de relaxare luate de autorităţi vor continua, piaţa de training îşi va reveni treptat, de la lună la lună, pentru ca spre sfârşitul anului să se stabilizeze la o oarecare normalitate. În cel mai bun caz, segmentul de teambuilding-uri va reîncepe să adune oameni, în grupuri mai mici şi respectând normele de distanţare socială, în iulie - august.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro