Studiu: Generaţiile Millennials şi Z sunt nesigure şi pesimiste în ceea ce priveşte evoluţia societăţii, cariera şi viitorul lor; principala prioritate a tinerilor este să călătorească

Autor: Roxana Rosu Postat la 18 decembrie 2019 63 afişări

Tinerii din generaţiile Millennials şi Z sunt îngrijoraţi în privinţa evoluţiei economice şi a mediului social şi politic, a impactului pe care mediul de afaceri îl poate avea asupra carierei lor şi a societăţii, în pofida creşterii economice şi a oportunităţilor economice globale, conform celui mai recent studiu Deloitte Global Millennial Survey.

Studiu: Generaţiile Millennials şi Z sunt nesigure şi pesimiste în ceea ce priveşte evoluţia societăţii, cariera şi viitorul lor; principala prioritate a tinerilor este să călătorească

Tinerii din generaţiile Millennials şi Z sunt îngrijoraţi în privinţa evoluţiei economice şi a mediului social şi politic, a impactului pe care mediul de afaceri îl poate avea asupra carierei lor şi a societăţii, în pofida creşterii economice şi a oportunităţilor economice globale, conform celui mai recent studiu Deloitte Global Millennial Survey.

În acelaşi timp, principalele priorităţi ale tinerilor sunt călătoriile prin lume, îmbunătăţirea veniturilor şi a situaţiei financiare, precum şi achiziţionarea unei locuinţe.

Astfel, doar 26% din respondenţi sunt încrezători în evoluţia pozitivă a economiei, nivel mult mai mic decât cele din 2017 şi 2018, când 45% dintre respondenţi se arătau încrezători că economia va creşte în următorii ani.

În acelaşi timp, rezultatele raportului evidenţiază un nivel crescut de neîncredere în ceea ce priveşte îmbunătăţirea mediului social şi politic. În 2019, doar 24% dintre tineri au această aşteptare, spre deosebire de 33% în 2018 şi de 36% în 2017.

„Studiul este extrem de valoros pentru angajatori, deoarece reuneşte concluzii importante despre valorile şi aşteptările generaţiilor Millennials şi Z, informaţii relevante pentru dezvoltarea oricărei strategii de resurse umane. Aceşti tineri au nevoie să fie ghidaţi, să aibă parte de vizibilitate şi de echilibru din partea organizaţiilor şi liderilor. Este important ca toate aceste aşteptări să se traducă în ceea ce organizaţiile îşi propun pentru următoarea perioadă, pentru a se diferenţia în deja cunoscuta şi discutata competiţie pentru talente”, explică Raluca Bontaş, Partener Global Employer Services, Deloitte România.

Primele cinci priorităţi indicate de tineri sunt călătoriile prin lume (57% din fiecare dintre cele două generaţii), îmbunătăţirea veniturilor şi a situaţiei financiare (52% dintre Millennials şi 56% dintre reprezentanţii Generaţiei Z), achiziţionarea unei locuinţe (49% dintre Millennials şi 52% dintre reprezentanţii Generaţiei Z), influenţa pozitivă asupra comunităţii şi societăţii (46% dintre Millennials şi 47% dintre reprezentanţii Generaţiei Z), precum şi întemeierea unei familii (39% dintre Millennials şi 45% dintre reprezentanţii Generaţiei Z).

Atunci când decid să schimbe angajatorul, cele mai importante aspecte pentru tineri sunt legate de atenţia acordată de organizaţie diversităţii şi incluziunii sociale (63%), impactul pozitiv avut de organizaţie asupra comunităţii locale (59%), flexibilizarea muncii din punctul de vedere al programului de lucru şi al locului din care se poate lucra (56%), mediul de lucru motivant şi stimulant (54%) şi dezvoltarea prin programe de training şi mentorat (55%).

Studiul semnalează şi tendinţa de scădere a încrederii în impactul pozitiv pe care îl poate avea mediul de afaceri. În 2019, doar 55% dintre tineri cred că acest scenariu este posibil, în scădere faţă de 2018 (61%) şi de 2017 (76%).

La studiul Deloitte Global Millennials Survey 2019 au participat 13.400 de reprezentanţi ai generaţiei Millennials (născuţi în perioada ianuarie 1983 – decembrie 1994) din 42 de ţări şi 3.000 de reprezentanţi ai Generaţiei Z (născuţi în perioada ianuarie 1995 – decembrie 2002) din zece ţări. Respondenţii sunt atât absolvenţi de studii medii şi universitare, cât şi persoane care nu au absolvit aceste forme de învăţământ, lucrează atât cu fracţiune de normă, cât şi cu normă întreagă.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
tineri,
generatie,
reprezentanti,
studiu

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.