STUDIU: Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a crescut în trimestrul doi, susţinută de telecom
Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din România a crescut cu 6,4% în trimestrul al doilea, la 449 milioane euro, susţinută de evoluţia pozitivă din telecom şi electrocasnice, în timp ce sectorul IT a stagnat, iar electronicele au scăzut cu 3,3%, potrivit unui studiu GfK.
Segmentul telecom a urcat cu peste 15% în aprilie-iunie, faţă de perioada similară a anului anterior, la 145 milioane euro. Creşterea de 22% a smartphone-urilor a compensat scăderea vânzărilor de telefoane mobile, în timp ce piaţa de accesorii s-a menţinut pe plus, cu un avans puternic al vânzărilor de căşti.
Valoarea sectorului de electrocasnice mari a urcat la 95 milioane euro, toate categoriile incluse contribuind la avansul total de peste 11%, potrivit indicelui GfK Temax, utilizat de GfK Retail and Technology pentru monitorizarea pieţelor bunurilor de folosinţă îndelungată.
În timp ce electrocasnicele incorporabile şi frigiderele au consemnat creşteri de două cifre, maşinile de spălat au încetinit rata de majorare la o singură cifră. Vânzările de frigidere au înregistrat un plus de 20% în trimestrul al doilea.
Electrocasnicele mici au înregistrat, de asemenea, creştere, cu un avans de peste 8%, la 29 milioane euro. Vânzările de aparate de bucătărie au urcat, în urma interesului mai mare pentru aparate de preparat mâncarea şi storcătoare de fructe şi legume.
Sectorul IT s-a menţinut relativ stabil în trimestrul al doilea, la 95 milioane euro. După evoluţii foarte bune, tabletele au înregistrat o scădere a cererii, în special pe segmentul de şapte inchi. În contrast, calculatoarele portabile şi-au menţinut trendul pozitiv pe toate segmentele, în special pentru desktop replacement şi convertibile.
Pe segmentul electronicelor, vânzările au coborăt în trimestrul al doilea cu 3%, la 67 milioane euro.
Imprimantele, multifuncţionalele şi consumabilele nu au continuat în trimestrul al doilea evoluţia pozitivă din primele trei luni ale anului şi au scăzut faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut cu 3,8%, la 13 milioane euro. Unul din motivele scăderii a fost performanţa slabă a cartuşelor, atât cu cerneală cât şi cu laser. Echipamentele cu cerneală au scăzut cu 10%, iar cele cu laser şi-au încetinit ritmul de creştere la 4%.
Piaţa foto a coborât cu aproape 17% în trimestrul al doilea, până la o valoare totală de şase milioane de euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro