SURPRIZĂ de proporţii: De unde vin produsele brandurilor KFC şi Pizza Hut în România?

Autor: Roxana Rosu Postat la 12 decembrie 2024 128 afişări

SURPRIZĂ de proporţii: De unde vin produsele brandurilor KFC şi Pizza Hut în România?

Circa 80% din materia primă folosită de Sphera Franchise Group, administratorul KFC şi Pizza Hut în România, provine de la furnizori locali. Grupul  a investit 500 milioane lei în cei 30 de ani de prezentă pe piata locală.

Sphera Franchise Group, administratorul KFC şi Pizza Hut în România, a derulat investitii de 500 milioane lei în dezvoltarea retelelor de restaurante în cei 30 de ani de prezentă în România, perioadă în care contributiile la bugetul de stat s-au ridicat la peste 1,2 miliarde lei, a anuntat grupul.

„Începând cu primul restaurant Pizza Hut, deschis în 1994, am creat experienţe unice, bazate pe know-how internaţional cuplat cu înţelegerea şi adaptarea la preferinţele şi comportamentul consumatorilor. Aşa am ajuns în poziţa de lider al sectorului food service", spune Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.

Lunar, restaurantele Sphera din România servesc peste 4 milioane de consumatori. În fiecare lună, pentru prepararea produselor sunt folosite, în medie, aproximativ 625 tone de carne de pui în restaurantele KFC, 75 tone de legume şi peste 225 tone de făină. În KFC se vând aproape 1,5 milioane de sosuri cu usturoi lunar, în timp ce, în restaurantele Taco Bell, consumul lunar de sos Nacho Cheese ajunge la aproximativ 7 tone.

Aproximativ 80% din materia primă folosită în restaurante provine de la furnizori locali, iar 80% din bugetul total de achiziţii pentru operaţiunile din România şi Republica Moldova este direcţionat către furnizorii locali.

Grupul Sphera are peste 5.000 de angajaţi.

Primul restaurant din portofoliul Grupului Sphera este Pizza Hut Dorobanţi, deschis în 1994. În 1997, Grupul a introdus brandul KFC în România, iar în 2008 Sphera a intrat pe piata din Chişinău, cu o unitate KFC. Expansiunea a continuat cu Italia, în 2017 şi tot atunci portofoliul s-a extins cu brandul Taco Bell.

În noiembrie 2017, Grupul Sphera s-a listat la Bursa de Valori Bucureşti, acţiunile sale intrând în componenţa principalului indice, BET.

În octombrie 2024, au fost achiziţionate drepturile de franciză pentru Cioccolatitaliani, un brand premium de produse pe bază de ciocolată.

În prezent, Grupul Sphera deţine 173 de restaurante în 3 ţări: 107 KFC în România, 3 în Moldova şi 18 în Italia; 28 de unităţi şi o subfranciză Pizza Hut şi 16 Taco Bell în România.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
romania,
restaurante,
grup

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.