Surpriză pe piaţa auto: Dacia lansează o nouă maşină electrică la numai 18.000 de euro, pentru a concura cu rivalii chinezi
Dacia a început dezvoltarea unei noi maşini electrice de oraş pentru Europa, a confirmat directorul general al Grupului Renault, Luca de Meo pentru Auto Car.
Potrivit Auto News, De Meo a declarat că noul minicar Dacia se va baza pe următorul Twingo de la Renault şi va fi construit în aceeaşi uzină din Novo Mesto, Slovenia.
„Ne pregătim să facem un pas înainte în ceea ce priveşte accesibilitatea EV”, a declarat de Meo, dezvăluind că noul model este planificat să aibă un preţ de la mai puţin de 18.000 de euro. Construirea maşinii într-o fabrică europeană va însemna evitarea tarifelor de import impuse actualului model chinez, sporind astfel profitabilitatea.
El a mai spus că va fi gata pentru comercializare în doar 16 luni.
Cu toate că noua maşină se va alinia actualului Spring în ceea ce priveşte preţurile, este probabil să înregistreze câştiguri substanţiale în ceea ce priveşte performanţa, tehnologia şi capacitatea.
Procesul său rapid de gestaţie de 16 luni îl va face cel mai rapid model dezvoltat de Grupul Renault până în prezent - un produs al noii iniţiative Leap 100 a companiei, care vizează o fereastră de dezvoltare de 100 de săptămâni pentru toate maşinile noi.
„Am trecut la viteza Chinei”, a declarat de Meo, salutând succesul parteneriatului companiei cu o companie chineză de consultanţă în cercetare şi dezvoltare pentru programul Twingo.
Acesta va beneficia, de asemenea, de o reducere dramatică a costurilor de producţie în cadrul Grupului Renault; de Meo a declarat că Twingo va costa cu 40% mai puţin decât Renault 5, în parte pentru că utilizează cu 30% mai puţine componente - întreaga maşină fiind formată din doar 750 de piese.
Cea mai mică maşină Dacia de până acum va face parte dintr-o extindere semnificativă a portofoliului mărcii româneşti, după lansarea celui mai mare model - SUV-ul Bigster - şi a unei perechi de alte modele de segment C care urmează să fie lansate în următorii doi ani.
Conform termenelor vizate de de Meo, acesta ar trebui să fie lansat pe la mijlocul anului 2026, cu aproximativ un an înainte ca Dacia să introducă noua generaţie a treia Sandero - care va fi oferită pentru prima dată ca EV.
CEO-ul Dacia, Denis Le Vot, a sugerat anterior perspectiva unei noi maşini de oraş, declarând recent pentru Autocar că expansiunea mărcii în segmentul C „nu înseamnă că nu ne uităm la un lucru mai mic”. El a adăugat că acesta ar trebui să fie electric, deoarece „ecuaţia unei [maşini] clasice de segment A nu prea funcţionează cu soluţii ICE”, având în vedere marjele lor de profit subţiri.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro