Taximetriştii protestează în Iaşi, nemulţumiţi de transportul alternativ: Ne iau clienţii
Peste 300 de maşini de taxi au blocat miercuri, la prânz, centrul Iaşului, în semn de protest faţă de transportul alternativ. Aceştia susţin că autorităţile nu îi verifică pe şoferii care fac transport alternativ, deşi în 1 februarie a intrat în vigoare ordonanţa ce reglementează activitatea lor.
Traficul rutier este blocat, miercuri, la prânz, în centrul Iaşului, din cauza unui protest al taximetriştilor. Peste 300 de maşini galbene au fost parcate pe bulevardul Anastasie Panu, în faţa Palatului Culturii.
Taximetriştii sunt nemulţumiţi de faptul că autorităţile nu îi verifică pe şoferii Uber, deşi de la 1 februarie a intrat în vigoare Ordonanţa 49, ce reglementează activitatea de transport alternativ în România.
„Dacă din 2015 până pe 1 februarie 20120 toate instituţiile statului spuneau că nu au un cadru legal să fie sancţionat acest transport alternativ, astăzi avem această Ordonanţă 49, articolul 21, care spune clar că activitatea de transport alternativ se face în condiţiile legii 38. Adică, orice persoană de transport, fie persoană independentă, AF, PF sau SRL trebuie să aibă la bordul maşinii aparat fiscal, casă de marcat fiscală. Ce înseamnă acest lucru? Că legiuitorul a recunoscut că din 2015 până acum cei care au făcut transport alternativ au făcut evaziune fiscală", a declarat Mircea Manolache, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).
Potrivit acestuia, taximetriştii solicită ca cei care fac transport alternativ să aibă, la fel ca taximetriştii, însemne clare atât în interiorul, cât şi pe exteriorul maşinii, să deţină atestate, autorizaţii, ca maşinile să fie omologate la un an, ITP-ul să fie făcut la 6 luni, şoferii să aibă carte de muncă şi casă de marcat.
Mircea Manolache susţine că şoferii care fac transport alternativ, dar şi companiile fac evaziune fiscală.
„La nivel naţional sunt 15.000 de utilizatori, asta ar însemna aproape 1 milion de euro încasări zilnice. Ştim cu toţii că orice agent economic care acţionează pe raza judeţului sau a ţării este nevoit să plătească TVA, impozit pe profit, carte de muncă şi toate celelalte taxe care sunt prevăzute în Ordonanţa 49. Cu alte cuvinte, cam 60% din încasări ar trebui să meargă în bugetul local, bugetul central, fapt pentru care sunt convins că această activitate de transport e susţinută de cei care ar trebui să ne reprezinte", a declarat Mircea Manolache.
Preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România a explicat că, deşi de la 1 februarie a sesizat mai multe instituţii ale statului în ceea ce priveşte activitatea şoferilor care fac transport alternativ, aceştia nu au fost controlaţi nici de Poliţie, nici de ITM, în timp ce taximetriştii primesc zilnic zeci de amenzi.
Taximetriştii din Iaşi sunt nemulţumiţi de faptul că le-au scăzut veniturile de când în capitala Moldovei există şi transportul alternativ.
„Suntem nemulţumiţi pentru că în primul rând nu au aceleaşi cheltuieli ca şi noi, ne iau clienţii pentru că au serviciul ăsta şi tot ce e nou este căutat. Nu au casă de marcat, nu au carte de muncă. Eu sunt obligat să lucrez cu carte de muncă la 8 ore, aduc venit statului. În plus, sunt în jur de 1000 şi ceva de maşini care sunt din afara Iaşului, care îşi plătesc autorizaţiile şi maşinile sunt înmatriculate în alte judeţe şi practică transport în Iaşi, care ne blochează străzile, care ne poluează oraşul", a spus Cristi, un şofer de taxi din Iaşi.
„În tot oraşul avem câteva staţii de taxi, staţiile de taxi care au fost înfiinţate stau ocupate de maşini particulare. Poliţia Locală nu ia nicio măsură, poliţia rutieră nu ia nicio măsură, pe noi dacă ne vede la dublaj ne amendează şi cam atât. Sigur că avem încasări mai mici, ei vin cu comenzi pe Uber la aeroport, noi stăm câte o oră, o oră jumate că aşteptăm avioanele sau ducem clienţi acolo, nu ne convine să consumăm benzina de la aeroport în oraş şi înapoi. Ei vin, au luat clientul şi au plecat", a spus Dorin, un alt taximestrist.
Protestul taximetriştilor a fost autorizat până la ora 13.00, iar aceştia au refuzat să meargă să discute cu prefectul judeţului Iaşi.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro