TELECOM: Lasati clientii vostri <br/>sa vorbeasca de la mine
Operatorii de telefonie mobila vor trebui anul acesta sa lupte mult mai intens pentru atragerea clientilor. Vodafone si Orange mizeaza pe 3G sau HSDPA, iar Cosmote spera sa atraga de la concurenta clienti pentru serviciile de voce.
Operatorii de telefonie mobila vor trebui anul acesta sa lupte mult mai intens pentru atragerea clientilor. Vodafone si Orange mizeaza pe 3G sau HSDPA, iar Cosmote spera sa atraga de la concurenta clienti pentru serviciile de voce.
Cosmote Grecia si-a anuntat actionarii saptamana trecuta ca a adus in ultimul trimestru din 2006 in jur de 200.000 de clienti noi. In aceeasi perioada, filiala din
Rezultatele se incadreaza totusi "in planurile initiale", asa cum a caracterizat directorul financiar al Cosmote
Intre timp, cei doi mari operatori sunt preocupati de dezvoltarea retelelor de noi generatii, cele care au potentialul de a le creste mai departe afacerile prin venitul adaugat din traficul de date. Vodafone a anuntat saptamana trecuta dezvoltarea unor retele HSDPA in alte sase orase, dupa ce aceasta tehnologie echivalenta 3,5G a fost lansata in octombrie anul trecut in Bucuresti. Pentru acest an, Vodafone promite ca va imbunatati viteza maxima de transfer de la 1,4 Mbps la 3,6 Mbps si isi va extinde disponibilitatea geografica pentru serviciile de Internet in banda larga pentru care avea 298.000 de abonati in decembrie 2006. Concurentii de la Orange au extins acoperirea retelei EDGE la nivel national, ceea ce permite cel putin la nivel teoretic, o viteza de transfer de date de 220 kbps oriunde in
La capitolul trafic de date, Cosmote a pierdut trenul cand anul trecut nu a reusit sa fie unul dintre castigatorii ultimelor doua licente 3G, in favoarea Zapp si RCS&RDS. Dar oficialii companiei s-au declarat interesati sa obtina o licenta Wimax, o alta tehnologie de transfer de date broadband, pentru care in scurt timp va fi organizata o licitatie de catre Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei. Un eventual castig de cauza le-ar oferi grecilor un suport generos pentru serviciile I-Mode, anuntate pentru a doua parte a lui 2007.
Discrepante intre operatori apar si din punctul de vedere al veniturilor obtinute. Lasand la o parte pierderile puse pe seama investitiilor de 160 de milioane de euro in dezvoltarea retelei, anul trecut, clientii Cosmote au vorbit doar de 43,8 milioane de euro. In toata aceasta perioada, clientii
"Cred ca in 2006 piata a crescut mai mult decat anticipase oricine, pentru ca multi oameni au crezut ca 2005 a fost marele an, cand penetrarea telefoniei mobile la nivel de populatie a crescut de la 48% la 62%", a declarat Richard Moat, CEO al Orange
Topul companiilor care au adunat cei mai multi clienti noi pentru servicii de telefonie mobila de-a lungul anului trecut este condus de Vodafone, cu 1,58 milioane de clienti noi, continuat de Orange cu 1,22 milioane si aproximativ un milion in dreptul Cosmote. Al patrulea operator de pe piata, Zapp, nu a facut publice datele despre numarul de clienti noi in 2006. In prezent, Zapp are circa 500.000 de clienti.
Semnalele date de cresterea alerta de pana acum a pietei i-au facut pe operatori sa vada o incetinire in viitor a cresterii in privinta numarului de abonati si un usor regres al procentelor de crestere pentru marjele de profit. "In 2007 exista mai multi competitori, iar piata este deja matura, astfel ca nu vom mai avea o crestere naturala a industriei, ci va trebui sa ne luptam pentru fiecare client", spunea recent Liliana Solomon, CEO al Vodafone. In cele mai optimiste scenarii ale marilor operatori, numarul clientilor noi pe care ii vor adauga anul acesta in total companiile de telefonie mobila va fi in apropierea cifrei de 2 milioane, adica doar jumatate din numarul noilor clienti din 2006. Cei de la Cosmote au un punct de vedere diferit.
"Pentru 2007 asteptam un numar foarte bun de noi clienti", a declarat Nikolaos Tsolas cu ocazia anuntarii rezultatelor financiare. Neoficial, surse din companie vorbesc despre posibilitatea ca pana la sfarsitul anului, numarul total al clientilor sa depaseasca 2 milioane - ceea ce ar insemna atragerea a cel putin 800.000 de clienti pana atunci.
In orice caz, oferte ca aceea cu care Cosmote a intrat pe piata, cartela de 2.000 de minute, nu se mai anunta. Cel mai bine vandut produs al companiei, cel ce a inceput "revolutia Cosmote" a preturilor, va fi inlocuit luna aceasta. Compania va incerca acum sa faca o trecere lina, prin care posesorii de cartele preplatite sa nu abandoneze ideea. Oferta compensatorie va avea doar 300 de minute gratuite si 300 de SMS-uri, Tsolas motivand reducerea si prin evidenta ca "oricum foarte putini chiar vorbeau integral minutele gratuite".
Tot cu ocazia anuntarii rezultatelor pentru anul trecut, directorul financiar al Cosmote se declara multumit de cresterea de 40% a veniturilor de la un trimestru la altul pe care a inregistrat-o compania anul trecut. Daca ritmul s-ar mentine in 2007, pornind de la veniturile de 17,2 milioane de euro inregistrate in ultimele trei luni din 2006, Cosmote ar ajunge la un venit anual de 170 de milioane de euro. Cosmote are impotriva piata din ce in ce mai aglomerata, dar are si avantajul faptului ca doar din acest an ultimii clienti atrasi, mai mult de jumatate de milion, vor genera un cashflow pozitiv companiei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro