Tendinţe de Black Friday şi Cyber Monday. Ce categorii de produse le-au adus comercianţilor cele mai mari vânzări
Perioada Black Friday-Cyber Monday a adus cu 20% mai multe vânzări şi o creştere de 36% în valoarea comenzilor anul acesta faţă de evenimentul similar din 2020, arată o analiză a MerchantPro, platformă ce oferă soluţii Saas pentru eCommerce şi găzduieşte peste 1.500 de magazine online. Cele mai dinamice segmente în perioada 12-15 noiembrie au fost Fashion, IT&electronice, Home&Deco, Sport, Articole pentrucopii şi Bijuterii/Accesorii.
Cel mai aşteptat eveniment de reduceri din an a adus creşteri substanţiale magazinelor care au organizat campanii de Black Friday. O parte dintre magazinele online au preferat să limiteze perioada de promoţii la o singură zi, însă cele mai multe au extins intervalul de campanie la întregul weekend, până la ziua de luni, denumită în mod tradiţional Cyber Monday. De altfel, cei care au mizat pe precauţia românilor în achiziţii au avut şi cel mai mult de câştigat.
Creşterea year-on-year la nivelul zilei de Black Friday (12 noiembrie 2021 vs 13 noiembrie 2020) a fost de 10% la numărul de comenzi, respectiv 27% ca valoare, iar coşul mediu a crescut cu 16%.
Creşterea înregistrată în ziua de luni, Cyber Monday, a fost de 30% la nivel de comenzi, respectiv 53% valoric.
„De aproape doi ani, salturile din online prezintă constant cifre spectaculoase, semn că adopţia digitală îşi păstrează trendul ascendent. Vedem o efervescenţă nu doar din partea consumatorului final, mult mai informat şi mai precaut în achiziţie, care analizează ofertele la nivel de piaţă înainte să finalizeze o comandă, cât şi din partea comercianţilor, care investesc în funcţionalităţi, soluţii optimizate şi campanii ce-i plasează în prim-plan într-un online dinamic şi din ce în ce mai competitiv”, susţine Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.
În topul evoluţiilor pozitive s-au situat şi articolele sportive, unde s-a observat o creştere de aproape 70% în numărul comenzilor plasate în perioada Black Friday 2021 faţă de evenimentul similar din 2020, respectiv o dublare în valoarea acestora.
De asemenea, pe segmentul de produse dedicate copiilor s-a înregistrat o creştere de aproape 60% în numărul comenzilor, respectiv de 30% din perspectiva valorică. Valoarea coşului mediu a scăzut însă pe acest segment, de la 38 euro anul trecut, la 31 euro anul acesta.
Segmentele cu tradiţie în achiziţiile de Black Friday, precum IT&electronice, respectiv Fashion & Accesorii, au înregistrat creşteri mai mari în valoarea comezilor versus numărul acestora. Astfel, la nivelul magazinelor care comercializează produse IT&electronice s-au plasat cu 28% mai multe comenzi în perioada 12-15 noiembrie faţă de 13-16 noiembrie 2020, iar valoarea acestora a fost cu 58% mai mare. Comenzile pe segmentul Fashion au cunoscut o dinamică similară, respectiv creşteri de 46% în numărul comenzilor plasate, respectiv de 58% în ceea ce priveşte valoarea lor.
Home&deco rămâne în continuare un segment important în online-ul românesc, înregistrând creşteri constante în ultimii doi ani. Nici evenimentul dedicat reducerilor nu a făcut excepţie, românii plasând în weekendul ce leagă Black Friday de Cyber Monday (12-15 noiembrie) cu 42% mai multe comenzi faţă de aceeaşi perioadă Black Friday din 2020 (13-16 noiembrie), acestea având o valoare totală cu 49% mai mare faţă de anul precedent.
O creştere care se menţine de la an la an este valoarea medie a coşului de cumpărături, semn că românii alocă bugete din ce în ce mai consistente pentru achiziţiile de Black Friday. Astfel, creşterea coşului mediu de cumpărături faţă de evenimentul similar din 2020 este de 14%.
„În ciuda perioadelor tot mai extinse de promoţii şi reduceri practicate de comercianţii online de-a lungul anului, Black Friday rămâne un reper atât pentru aceştia, cât şi pentru clientul final, care alocă un buget din ce în ce mai mare de la an la an. Procentele nu sunt spectaculoase, dar rămân constante, ancorate în realitatea socio-economică actuală marcată în continuare de contextul pandemic, ceea ce confirmă faptul că românii mută multe dintre achiziţii în online, şi nu doar la nivelul bunurilor de larg consum. Dinamica se va menţine pe acelaşi trend ascendent şi spre finalul anului, de sărbători, astfel încât cel mai probabil vom avea un 2021 mai orientat spre achiziţii online chiar decât 2020, un an de referinţă în digitalizarea afacerilor”, adaugă Arthur Rădulescu.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro