Tichetele de masă oferite angajaţilor sunt disponibile şi pe card
Edenred, cea mai mare companie emitentă de tichete de masă, atât la nivel internaţional, cât şi pe piaţa locală, anunţă lansarea primului card de masă din România, cu marca Ticket Restaurant.
Cardurile de masă pot fi emise acum în România, după ce au fost aprobate prin Hotărâre de Guvern normele metodologice de aplicare a Legii nr. 291/2013 pentru modificarea Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă.
Cardul de masă Ticket Restaurant permite plăţi contactless, are acelaşi regim fiscal ca şi tichetele de masă pe hârtie şi va fi emis în paralel cu tichetele pe hârtie.
Cardurile emise de Edenred vor circula în paralel cu tichetele de masă pe hârtie şi au reglementări fiscale identice, suma acordată salariaţilor pe cardul de masă fiind de 9,35 lei pentru fiecare zi lucrătoare efectuată, adică până la 215 lei lunar deductibili fiscal şi scutiţi de taxe salariale şi patronale. Cardurile vor putea fi reîncărcate lunar cu sumele oferite de companii salariaţilor, simplificând astfel distribuirea acestui beneficiu extra-salarial către angajaţi.
“Deşi funcţionează similar cu un card obişnuit, cardurile de masă nu sunt carduri bancare şi au anumite limitări: nu permit retragerea de numerar de la bancomate, iar sumele de pe card vor putea fi utilizate doar pentru achitarea mesei sau pentru achiziţionarea de produse alimentare, într-o reţea distinctă de magazine şi restaurante afiliate. Neavând un cont bancar asociat, ele au în plus avantajul de a nu impune beneficiarilor comisioane de administrare de cont sau alte costuri asociate cardurilor bancare”, a declarat Iulian Alexe, director marketing & business development, Edenred România.
Cardul Ticket Restaurant este dezvoltat sub sigla MasterCard şi este un card cu cip, iar tranzacţiile sunt aprobate de beneficiar prin introducerea codului PIN. Cardul utilizează tehnologia contactless ce permite efectuarea de plăţi rapide (fără necesitatea introducerii codului PIN pentru plăţi sub 100 lei) în cadrul unităţilor care afişează sigla PayPass. Infrastructura de procesare şi tehnologia pentru cardul Ticket Restaurant sunt furnizate de PrePay Technologies Ltd. (membră a Edenred SA), o alianţă între Edenred şi MasterCard.
Faţă de tichetele pe hârtie, cardurile de masă Ticket Restaurant vor permite şi plăţi cu valoare mai mică decât aceea a unui singur tichet individual, de 9,35 lei. Salariaţii care vor beneficia de aceste carduri îşi vor putea consulta gratuit soldul disponibil şi istoria tranzacţiilor, atât online, cât şi telefonic, 24 ore din 24.
Cardurile de masă elimină riscurile de pierdere sau deteriorare existente în cazul tichetelor pe hârtie, întrucât în asemenea cazuri cardurile respective vor putea fi blocate şi ulterior inlocuite, iar beneficiarii îşi vor putea accesa sumele disponibile.
Pentru magazinele alimentare, restaurante şi unităţi de alimentaţie publică, acceptarea cardurilor de masă va aduce o economie de timp şi o decontare rapidă a sumelor derulate astfel. Pentru a putea accepta plăţi prin carduri de masă, unităţile de alimentaţie au nevoie de semnarea unui contract de afiliere şi vor trebui, deasemenea, sa înroleze POS-urile deja existente în reţeaua cardurilor Ticket Restaurant.
“Am lansat în 2010 primul card preplătit de cadouri adresat companiilor. Prioritatea noastră este în prezent să dezvoltăm o reţea cât mai largă de acceptare a cardurilor de masă”, declară Pierre Gagnoud, director general al Edenred România.
„Chiar dacă istoria locala a cardurilor se apropie de două decenii, evoluţia tehnologică şi contextul dinamic al pieţei ne permit să fim protagoniştii altor premiere în România, alături de partenerii noştri”, a declarat Cosmin Vladimirescu, general manager Romania & Moldova, MasterCard.
Edenred emite deja carduri de masă în 18 ţări din Europa, America Latină şi Asia. Pe lângă cardurile de masă, Edenred emite şi alte tipuri de carduri de beneficii în 37 de ţări.
În prezent, 58% din volumul emis de Edenred la nivel internaţional în sfera beneficiilor pre-plătite este digitalizat. Tranziţia la cardul de masă în România este în concordanţă cu strategia grupului Edenred, care prevede o creştere a ponderii soluţiilor electronice în volumul emis la peste 75% până în 2016.
Tichetele de masă sunt cel mai utilizat beneficiu extra-salarial din România, aproximativ 2 milioane din cei 4,5 milioane de salariaţi din România primind tichete de masă de la companiile în care lucrează.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro