Tipografia Infopress Group a ajuns la exporturi de 80% şi estimează afaceri de 32 milioane de euro în 2019
Tipografia Infopress Group, una dintre cele mai mari din România, şi-a consolidat anul acesta poziţia de jucător-cheie pe piaţa de profil din Europa, după ce a înregistrat exporturi de 80% din venituri. Piaţa de desfacere a companiei cuprinde 12 ţări din Europa Centrală şi de Vest, iar planurile companiei pentru perioada următoare vizează extinderea portofoliului cu noi clienţi şi destinaţii de export. Până la finalul acestui an, Infopress estimează o cifră de afaceri de 32 milioane de euro, în creştere faţă de 2018.
Sectorul tipografic din România, puternic afectat de recesiunea economică din 2008 şi, ulterior, supus unei competiţii acerbe din partea mediului online, s-a reechilibrat abia în ultimii cinci ani. Marii jucători din piaţă au fost nevoiţi să îşi retraseze direcţiile de dezvoltare, iar Infopress Group a mizat pe piaţa externă, pariu ce a adus companiei o orientare preponderent către exporturi, care sunt estimate să atingă 24 milioane euro în 2019, cu 2,1 milioane de euro mai mult decât în 2018.
Activitatea Infopress se axează pe cele două componente majore ale industriei tipografice: publicaţii (reviste glossy, reviste cu jocuri, broşuri, cărţi softcover) şi retail (pliante comerciale, cataloage). Pe zona de retail, producţia tipografiei reprezintă circa 20% din piaţa de publicaţii comerciale de volum.
„Flexibilitatea producţiei, capacitatea de a tipări formate deosebite şi adăugarea unor servicii cu valoare adăugată (inserturi promoţionale, servicii poştale) sunt principalele noastre atuuri pe piaţa europeană. Cele mai mari tipografii din Europa au o flexibilitate mai redusă în această privinţă, şi, totodată, costuri mai mari, iar serviciile de tipărire complexe sunt nişa pe care noi, ca jucător de dimensiuni medii, o putem exploata”, explică Albert Andras, vicepreşedinte al companiei.
Tipografia de la Ordoheiul Secuiesc, unde lucrează peste 370 de angajaţi, tipăreşte zilnic 420.000 de reviste color broşate, capsate, materiale publicitare personalizate şi înfoliate. Mare parte dintre aceste produse ia apoi drumul Europei de Vest, unde ajunge prin intermediul sistemului logistic propriu al companiei.
„Planificarea producţiei, a livrărilor şi valorificarea la maximum a transporturilor sunt puncte cheie. Produsele Infopress ajung, în prezent, în nu mai puţin de 12 ţări, cum ar fi Franţa, Belgia, Olanda, Luxembourg, Marea Britanie, Germania sau Spania. Avem clienţi fideli, care ne recomandă la rândul lor partenerilor cu care lucrează. Cei mai importanţi sunt din zona de reviste de cuvinte încrucişate şi jocuri, IT&C, mobilă şi fashion. Pentru 2020, dorim să ne extindem mai mult pe zona de publicaţii de specialitate de foarte înaltă calitate şi pe zona de jocuri”, declară Albert Andras. În prezent, portofoliul de clienţi cuprinde aproximativ 120 de companii din România şi din străinătate.
Tipografia Infopress a fost înfiinţată în 1990, la Ordoheiu Secuiesc, pentru a tipări ziarul local, iar în cei 29 ani de activitate a trecut prin mai multe schimbări de acţionariat. Compania este deţinută în prezent de GED Capital, un administrator de fonduri de private equity care activează în sud-estul Europei şi în Peninsula Iberică. În România, a intrat pe piaţă încă din anii’90 şi se numără printre “pionierii” investiţiilor de acest fel. Infopress face parte din cel de-al doilea fond ridicat de GED pentru piaţa din România, fond ce a mai investit, printre altele, şi în companii precum Continental Hotels, Diamedix şi Happy Tour.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro