Tranzacţia prin care producătorul de băuturi Zarea, controlat de grupul polonez Ambra, cumpără 70% din businessul Domeniile Dealu Mare Urlaţi, analizată de Consiliul Concurenţei

Autor: Cristina Bellu Postat la 05 aprilie 2023 67 afişări

Tranzacţia prin care producătorul de băuturi Zarea, controlat de grupul polonez Ambra, cumpără 70% din businessul Domeniile Dealu Mare Urlaţi, analizată de Consiliul Concurenţei

Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia prin care Zarea, lider în categoria vinurilor spumante, a preluat la sfârşitul lunii februarie 70% din pachetul de acţiuni al grupului de firme DDMU (Domeniile Dealu Mare Urlaţi), fondat de familia Rădulescu.

Restul pachetului de 30% din părţile sociale rămâne în proprietatea familiei Rădulescu.

În plus, Gabriel Rădulescu va gestiona în continuare activitatea podgoriilor din Dealu Mare şi crama de la Urlaţi din poziţia de director general al grupului DDMU, în timp ce activităţile de marketing, vânzări şi management financiar vor fi operate de echipa Zarea.

“În conformitate cu prevederile Legii concurenţei, această operaţiune trebuie autorizată de Consiliul Concurenţei. Autoritatea va evalua această preluare în scopul stabilirii compatibilităţii sale cu un mediu concurenţial normal şi va emite o decizie în termenele prevăzute de lege”, spun oficialii Consiliului Concurenţei.

Zarea este lider de piaţă în categoria vinurilor spumante (brandul Zarea şi Dorato), în categoria cocktailurilor pe baza de vin (Zarea Cocktail To Go), în categoria vinului roşu dulce (Sânge de Taur), precum şi în categoriile lichioruri (Florentino) şi bitter (Carpaten).

Compania a raportat pentru 2022 o cifră de afaceri brută de 283,3 milioane de lei, cu 13,4% mai mare faţă de anul precedent, iar pentru anul în curs estimează venituri de 300 mil. lei. 

Grupul DDMU, fondat de Adrian Rădulescu, în anul 2007 şi dezvoltat alături de cei doi fii ai săi, Gabriel şi Ştefan, operează în prezent aproximativ 100 de hectare de plantaţii de viţă de vie în Dealu Mare (marea parte în proprietate) şi o cramă. 

Managementul grupului a reuşit să realizeze o activitate integrată în domeniul viticol, care include: realizarea de plantaţii viticole noi, exploatarea de plantaţii mature, procesarea strugurilor (atât din producţie proprie cât şi din achiziţii de la terţi), promovarea şi vânzarea de vinuri.

Portofoliul grupului cuprinde gama Pelin de Urlaţi şi ZZPelin, unde este lider de piaţă al segmentului.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.