Tribunalul Bucureşti a deschis pe 4 februarie procedura de concordat preventiv la operatorul feroviar CFR Marfă, iar CITR va elabora un plan de redresare

Autor: Roxana Rosu Postat la 05 februarie 2020 51 afişări

Tribunalul Bucureşti a deschis pe 4 februarie procedura de concordat preventiv la operatorul feroviar CFR Marfă, iar CITR a fost desemnat administrator provizoriu şi va coordona restructurarea companiei.

Tribunalul Bucureşti a deschis pe 4 februarie procedura de concordat preventiv la operatorul feroviar CFR Marfă, iar CITR va elabora un plan de redresare

Tribunalul Bucureşti a deschis pe 4 februarie procedura de concordat preventiv la operatorul feroviar CFR Marfă, iar CITR, parte a Impetum Group, a fost desemnat administrator provizoriu şi va coordona restructurarea companiei.

Concordatul este o soluţie de prevenţie care are rolul de a asigura redresarea rapidă şi este desfăşurată sub supravegherea judecătorului sindic. Procesul de restructurare permite continuarea activităţii companiei şi respectarea obligaţiilor faţă de creditori.

„CFR Marfă este o companie de impact în economia românească. În acest demers, ne vom concentra eforturile alături de companie spre identificarea soluţiilor optime de redresare în funcţie de contextul actual. Ne-am asumat să contribuim şi la restructurarea companiilor de stat din economia românească şi suntem pregătiţi să valorificăm îndelungata noastră expertiză din mediul privat pentru redresarea operatorului feroviar”, a declarat Aurel Podariu, Senior Partner CITR.Concordatul este o soluţie de prevenţie care are rolul de a asigura redresarea rapidă şi este desfăşurată sub supravegherea judecătorului sindic. Procesul de restructurare permite continuarea activităţii companiei şi respectarea obligaţiilor faţă de creditori.

„CFR Marfă este o companie de impact în economia românească. În acest demers, ne vom concentra eforturile alături de companie spre identificarea soluţiilor optime de redresare în funcţie de contextul actual. Ne-am asumat să contribuim şi la restructurarea companiilor de stat din economia românească şi suntem pregătiţi să valorificăm îndelungata noastră expertiză din mediul privat pentru redresarea operatorului feroviar”, a declarat Aurel Podariu, Senior Partner CITR.

Următorii paşi în procedură sunt realizarea, în termen de 30 de zile, a unui plan de redresare a companiei şi supunerea acestuia votului creditorilor care deţin cel puţin 75% din creanţe. Termenul de implementare a măsurilor adoptate în planul de restructurare este de 24 de luni.

În 2019 a fost adoptată Directiva (UE) 2019/1023 privind cadrele de restructurare preventivă pentru a împiedica ieşirea din economie a 200.000 de firme anual la nivel european. Directiva încurajează aplicarea procedurilor de restructurare în afara insolvenţei, inclusiv a concordatului preventiv.

„Este nevoie de o revigorare a cadrului legislativ românesc în domeniul preinsolvenţei şi de o încurajare a companiilor să acceseze concordatul preventiv, iar directiva ne confirmă acest lucru. Nu doar în context naţional, ci la nivelul întregii Europe este important să creăm un mediu care să sprijine accesarea măsurilor de restructurare în stadii incipiente de dificultate”, menţionează reprezentanţii CITR.

CITR face parte din Impetum Group, alături de ROCA, prima soluţie de consolidare a IMM-urilor româneşti, şi ROCA X, un proiect destinat start-up-urilor disruptive din piaţa de tehnologie.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
restructurare,
companie,
redresare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.