UE vrea să taxeze Google pentru folosirea de materiale aflate sub copyright
UE analizează dacă să impună o taxă companiilor de Internet din Statele Unite, precum Google, în cadrul unui plan de realizare a unei pieţe digitale unice în spaţiul comunitar, a declarat comisarul pentru economie digitală, Gunther Oettinger, relatează MarketWatch.
Oettinger a spus într-un interviu că Europa este în prezent perdantă în sectorul tehnologiei informaţionale, dar că situaţia poate fi schimbată prin investiţii şi prin crearea unui spaţiu comun de operare pentru toate companiile din sectorul digital. El a subliniat totodată importanţa ca Europa să îşi păstreze avantajul în sectorul auto, care pare să fie atacat şi de companiile de Internet.
"Taxarea este o opţiune dar nu o soluţie decisă", a spus Oettinger.
El a precizat, răspunzând unei întrebări, că Google ar putea fi taxată pentru folosirea de materiale aflate sub copyright.
Crearea unei pieţe digitale unice este un element central al eforturilor noii Comisii Europene de a revigora economia UE.
"28 de pieţe fragmentare nu sunt bune pentru investiţii, pentru start-up-uri, pentru crearea de noi locuri de muncă şi nici pentru utilizatori", a arătat Oettinger.
În privinţa companiilor tehnologice străine, dacă operează pe piaţa europeană, putem introduce instrumente care să garanteze că acţionează conform regulilor noastre, a spus oficialul UE. El a criticat companiile americane care intră în Europa cu investiţii în ţări cu un nivel scăzut al protecţiei datelor, soluţia fiind crearea unui set unic de reglementări pentru protejarea datelor personale.
Un element important al planului este crearea unor reguli referitoare la proprietatea intelectuală potrivite pentru secolul 21. Legislaţiile naţionale actuale, care diferă milt de la ţară la ţară, au fost uitate în era gramofoanelor şi compozitorilor de music-hall, consideră comisarul UE.
Diverse state europene au căutat soluţii de taxare a unor giganţi americani din industria tehnologiei, cum este Google.
Germania a sugerat că Google ar trebui să plătească pentru publicarea de fragmente din articolele marilor publicaţii germane, dar compania americană pur şi simplu le-a exclus din rezultatele afişate de motorul de căutare.
Autorităţile fiscale din Franţa au susţinut că Google ar putea datora statului peste 1 miliard de euro, în pofida utilizării, ca şi alte companii, a unei structuri corporatiste care permite protejarea veniturilor de taxarea în ţările în care îşi desfăşoară operaţiunile.
O altă provocare pentru Europa este industria auto, în care producătorii consideră automobilele conectate la Internet drept o oportunitate de modernizare a imaginii şi de atragere a unor noi clienţi.
"Pentru a fi înaintea companiilor din Silicon Valley, producătorii auto europeni trebuie să integreze serviciile Google, Apple şi Facebook, ca să creeze viitoarea generaţie de maşini, dar să nu fie depăşiţi de aceste companii", a spus Oettinger.
El a arătat că este în contact săptămânal cu membri din conducerea companiilor auto şi se aşteaptă ca expertiza producătorilor auto europeni în inginerie să fie un avantaj în faţa Google, Apple şi Facebook.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro