Un business empatic

Autor: Ioana Matei Postat la 04 noiembrie 2020 134 afişări

Doi tineri au investit 20.000 de euro într-un business cu tricouri organice, chiar în pandemie şi ţintesc vânzări de 600 de tricouri lunar până la final de an. Pe ce mizează ei? Pe empatia clienţilor.

Am lansat brandul Empath din dragoste pentru natură, fiindcă ne-am dorit să facem un produs benefic pentru mediul înconjurător şi pentru comunitatea pe care vrem să o creăm. Suntem iubitori ai sportului în natură şi prezenţi des în zona montană aşa că amândoi ne doream să facem ceva pentru mediu, să facem acea mică schimbare către transformarea societăţii. Aşa că am hotărât să lansăm un brand manifest, o colecţie de haine sănătoase concentrate pe binele mediului şi al celor care le poartă, produsele noastre în principiu sunt tricouri şi bluze”, a descris businessul Ronic General Services Nichita Brebenel în cea mai recentă ediţie ZF Ecosistemul Marketplace.

Preţul unui tricou marca Empath variază între 70 de lei şi 110 lei; acestea se diferenţiază mai ales prin mesajele pe care le includ: „There is no Planet B” (Nu există o variantă B a Planetei), „Mountains are calling” (Munţii ne cheamă) etc. alături de desenele designerilor cu care colaborează.

Tricourile propriu-zise (vândute sub brandul Empath) sunt din bumbac organic şi sunt importate de la unul dintre cei mai cunoscuţi producători de profil (un producător belgian care este numărul 1 pe plan european şi care a lansat şi o fundaţie cu scopul de a proteja drepturile omului). Cei doi tineri au început afacerea în pandemie, într-o perioadă în care publicul a început să conştientizeze mai mult decât oricând importanţa atenţiei asupra mediului înconjurător. „Cred că va exista o creştere a numărului celor care se vor îndrepta către produse mai benefice pentru mediul înconjurător.”

Adaugă că produsul a fost bine primit de piaţă, ajungând în cele mai bune luni de la lansare la un volum de 300 de tricouri vândute. În jur de 10% din vânzări sunt generate de platforma eMag Marketplace.

Ei au intrat de puţin timp pe această platformă şi spune că au avut o experienţă foarte bună în perioada de „nursery”, pe care au terminat-o recent. Această etapă constă într-o perioadă de trei luni în care un consultant îi ajută să se familiarizeze cu platforma, în special cu încărcarea produselor, realizarea campaniei, promovarea produselor.

Nichita Brebenel spune că profilul clientului căruia se adresează este al unei persoane de vârstă mijlocie, iubitor de natură şi atent la mediu şi la cei din jur -  „Ne dorim să îi considerăm pe clienţii noştri nişte empatici, aşa cum suntem şi noi”.

În ceea ce priveşte investiţia iniţială, aceasta a fost formată din economiile proprii, precum şi din cele ale părinţilor lor. Cea mai mare parte din investiţie a fost direcţionată înspre achiziţia echipamentului de imprimare – despre care antreprenorul spune că este unul dintre cele mai performante din industrie şi, ca să respecte filosofia întregului brand, este şi eco friendly. 

Următorul pas? Nichita Brebenel răspunde că ţintesc un volum de 600 de tricouri vândute lunar până la final de an, iar în scurt timp vor să lanseze noi game de produse (hanorace, dar şi accesorii, lenjerie de pat). Pe termen mai lung, vizează expansiunea peste graniţe. „Sunt deja branduri consacrate care au avut un impact mare asupra societăţii prin produsele pe care le vând şi prin ceea ce fac ei, ne dorim să dezvoltăm şi noi businessul astfel.”

Când vine vorba despre sfaturile pe care le-ar da tinerilor antreprenori asemeni lui, răspunde: „Credeţi în valorile şi convingerile pe care le aveţi şi fiţi perseverenţi - la început este foarte greu, mai ales dacă nu ai suficiente resurse - în schimb este un parcurs foarte frumos, ai multe de învăţat şi, oricât de greu ar fi, la final nu are cum să îţi pară rău”.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.