Un start-up pe zi. Iulia Crînganu face bijuterii sub brandul Corvus Cornyx pe care le trimite în Europa şi SUA
Iulia Crînganu, 23 ani, creează bijuterii din metale preţioase şi pietre semipreţioase sub brandul Corvus Cornyx pe care le trimite în Europa şi SUA. Bijuteriile sunt realizate în atelierul său din Cluj, iar pentru anul acesta estimează o cifră de afaceri de 100.000 de lei.
♦ Pentru 2020, fondatoarea businessului estimează o cifră de afaceri de 100.000 lei.
Iulia Crînganu, 23 ani, creează bijuterii din metale preţioase şi pietre semipreţioase sub brandul Corvus Cornyx pe care le trimite în Europa şi SUA. Bijuteriile sunt realizate în atelierul său din Cluj, iar pentru anul acesta estimează o cifră de afaceri de 100.000 de lei.
„Se zice că piaţa bijuteriilor este una suprasaturată. Eu consider, însă, că există suficient spaţiu pentru cine este cu adevărat pasionat, şi înţelege bijuteria la un nivel mai profund. Pentru mine, bijuteria este o formă de artă purtabilă, pragmatică, este o moştenire de familie, un simbol, un cadou care va ţine o viaţă“, spune Iulia Crînganu, fondatoarea brandului Corvus Cornyx.
Pentru realizarea bijuteriilor tânăra foloseşte aur, argint, pietre semipreţioase, dar uneori şi materiale alternative.
Preţurile unor astfel de bijuterii încep de la 100 de lei, pentru piese din argint, dar pot ajunge chiar şi la 2.000 de lei pentru bijuteriile din aur.
„În general, materialele le achiziţionez din ţară, însă dacă am nevoie de ceva ce nu găsesc local, caut producători străini care folosesc materiale reciclate, obţinute sustenabil şi etic, deoarece este foarte important pentru mine ca fiecare om care reprezintă o verigă a procesului să trăiască o viaţă comfortabilă, chiar dacă uneori acest lucru implică unele costuri mai mari”.
Bijuteriile sunt realizate în atelierul ei de acasă, dar îşi doreşte să se extindă şi să îşi mute atelierul într-un spaţiu mai mare, dar şi să îşi achiziţioneze echipamente noi. Conceptele bijuteriilor sunt realizate în totalitate de Iulia Crînganu. Atunci când este vorba despre realizarea unei bijuterii la cererea unui client, ea ţine cont de schiţa clientului dar îşi adaugă şi amprenta personală. Iulia Crînganu a investit peste 25.000 de lei din care şi-a achiziţionat materialele şi instrumentele de lucru pentru realizarea bijuteriilor.
“Când lucrez o bijuterie, mă interesează să aibă o poveste, o semnificaţie, nu doar un aspect frumos şi bine compus. În general, piesele sunt unicat sau în serie mică şi lucrez foarte des pe comandă piesa ideală a clienţilor, făcută exact pentru sufletul şi energia lor. Eu doar mă documentez în plus, modific schiţele ca să arate bine, şi lucrez piesele în stilul meu personal”, spune Iulia Crînganu.
Fondatoarea brandului şi-a propus să se adreseze unui public internaţional prin intermediul diverselor platforme din mediul online, dar şi prin intermediul târgurilor şi a magazinelor.
“Este foarte importantă semnătura şi stilul propriu, angajări voi face în viitor doar pe partea de imagine şi promovare, dar plănuiesc să achiziţionez şi un laser, pentru a eficientiza producţia şi a putea lucra piese mai multe la acelaşi preţ. Momentan tăierea argintului se face complet manual, lucru care consumă foarte mult din timpul de producţie a unei bijuteriiţ”, spune ea.
Iulia Crînganu a urmat cursurile Universităţii de Arte şi Design din Cluj-Napoca, secţia de Ceramică-Sticlă, iar pentru o perioadă a fost angajată şi ca bijutier. Businessul este susţinut în totalitate de ea, ocupându-se de crearea bijuteriilor, promovarea brandului pe reţelele de socializare şi tot ce este necesar să îşi dezvolte brandul.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro