Unul dintre cei mai mari producători din industria auto a raportat în 2022 cele mai scăzute vânzări din ultimii zece ani
Grupul Volkswagen a raportat în 2022 cele mai scăzute vânzări din ultimii zece ani, în condiţiile în care blocajele COVID-19 din China şi războiul din Ucraina au bulversat lanţurile de aprovizionare, iar redresarea din trimestrul al patrulea riscă să se confrunte cu noi provocări în acest an.
Conform Reuters, grupul german, ale cărui mărci variază de la VW şi Skoda pentru piaţa de masă la Audi şi Bentley premium, a declarat joi că a livrat 8,3 milioane de vehicule clienţilor anul trecut.
Acest lucru indică faptul că va rămâne pe locul al doilea la nivel mondial pentru al treilea an consecutiv, în urma grupului japonez Toyota, care în noiembrie a produs deja peste 9,5 milioane de maşini.
Vânzările grupului au crescut cu 14,3% în al patrulea trimestru, dar perspectivele pentru 2023 rămân umbrite de economiile slabe şi de lipsa lanţului de aprovizionare, a declarat Hildegard Wortmann, membru al comitetului executiv extins de vânzări.
Audi, Lamborghini şi Bentley au rezistat mai bine în 2022 decât Volkswagen Passenger Cars şi Skoda, cu livrări în scădere cu aproximativ 4% la mărcile premium şi cu 9% pentru vehiculele de masă.
Livrările grupului au scăzut cu 7% faţă de 2021.
Constructorii de automobile high-end BMW şi Mercedes-Benz au raportat la începutul acestei săptămâni, de asemenea, o scădere mai mică a vânzărilor decât unii rivali de pe piaţa de masă, cu scăderi de 4,8% şi, respectiv, 1%.
De asemenea, atât vânzările BMW, cât şi Mercedes-Benz s-au redresat în trimestrul al patrulea, pe măsură ce lanţurile de aprovizionare s-au îmbunătăţit, iar China şi-a relaxat politicile COVID-19, deşi unele companii au avertizat că numărul tot mai mare de cazuri în rândul personalului din această ţară ar putea în continuare să blocheze producţia.
Livrările grupului Volkswagen au crescut cu 12% în a doua jumătate a anului, dar valoarea pentru întregul an a fost trasă în jos de o scădere de peste o cincime în prima jumătate.
Cu toate acestea, şi-a menţinut poziţia de principal producător european de vehicule electrice pe baterii şi a înregistrat o creştere de 26% a vânzărilor de vehicule electrice la nivel global, stimulată de o creştere de aproape două treimi în China.
Grupul îşi propune ca vânzările de vehicule complet electrice în 2023 să reprezinte 11% din total, un pas înainte spre obiectivul său din 2030 de a face ca jumătate din vânzări să fie complet electrice.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro