Vânzările din mall-urile din Bucureşti, mai mari cu până la 2.000 euro/mp faţă de cele din alte oraşe

Autor: Cristina Cuncea Postat la 29 octombrie 2014 55 afişări

Hipermarketurile înregistrează cele mai mari vânzări pe metru pătrat în mall-urile dominante din ţară şi Bucureşti, cu o medie de 4.500 euro, respectiv 6.500 de euro, cele mai mici vânzări având, în Capitală, retailerii de decoraţiuni, cu 2.200 euro/mp, iar în provincie, cei de jucării - 1.700 euro.

"Cifra de afaceri din centrele comerciale dominante din Bucureşti sunt similare cu cele din Polonia. Cu o cerere compusă din peste 12,5 milioane de persoane în vârstă de 20-64 de ani, România este a doua piaţă după Polonia. Consumatorii români răspund foarte bine la idei şi branduri de retail noi, peste 10 nume noi intrând pe piaţa de retail din România de la începutul anului", se arată într-o prezentare realizată de compania de consultanţă imobiliară CBRE.

Datele CBRE arată că vânzările medii din centrele comerciale din ţară variază de la 4.500 de euro/metru pătrat/an pentru hipermarketuri (food anchor) şi coboară până la 1.700 euro/metru pătrat/an pentru retailerii de îmbrăcăminte pentru copii şi jucării. Magazinele de modă vând în afara Bucureştiului în medie de 2.200-2.800 de euro pe metru pătrat pe an, în funcţie de suprafaţă, în timp ce retailerii de încălţăminte şi marochinărie înregistrează vânzări de 3.000-3.800 de euro/mp/an.

Retailerii de decoraţiuni interioare au vânzări în provincie de 1.800 de euro/mp/an, iar cei care oferă diverse servicii de 2.500 de euro/mp/an.

Cele mai mari diferenţe dintre vânzările din mall-urile din Bucureşti şi cele din alte oraşe din ţară sunt înregistrate de hipermarketuri, de 2.000 de euro/mp/an, în Capitală media vânzărilor fiind de 6.500 de euro/mp/an, şi la servicii, de 1.000 de euro/mp/an, cu 3.500 de euro/mp/an în Capitală.

Retailerii de modă din Bucureşti vând în medie de 2.500-3.500 de euro/mp/an, în timp ce magazinele de încălţăminte şi marochinărie înregistrează vânzări de 3.500-4.500 de euro/mp/an.

Magazinele de decoraţiuni interioare din Bucureşti au vânzări de 2.200 de euro/mp/an, cei care oferă diverse servicii de 3.500 de euro/mp/an, iar magazinele de jucării şi îmbrăcăminte pentru copii de 2.400 de euro.

În Bucureşti, stocul de centre comerciale la 1.000 de locuitori este de 431 metri pătraţi, sub media de la nivelul Europei Centrale şi de Est (708 metri pătraţi). Pentru toată ţara indicatorul este de 135 metri pătraţi la fiecare o mie de locuitori.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
RETAIL,
VÂNZĂRI,
/actualitate/vanzarile-din-mall-urile-din-bucuresti-mai-mari-cu-pana-la-2-000-euro-mp-fata-de-cele-din-alte-orase-13477496
13477496
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.