Grupul Lenovo a generat anul trecut venituri de 51 de miliarde de dolari, în creştere cu 12,5% faţă de anul 2017. Divizia de PC-uri a generat 38,5 miliarde dolari, cea de data centere 6,02 miliarde dolari iar divizia de mobil 464 milioane dolari (Lenovo comercializează dispozitive mobile sub brandul Motorola în toate teritoriile cu excepţia Chinei, unde există şi brandul propriu).
Grupul PC and Smart Devices (PCSD), una din cele două divizii de business ale IDG, a înregistrat o cifră de afaceri de 38,5 miliarde de dolari înainte de impozitare pe întregul an fiscal. Lenovo este brandul de PC-uri numărul 1 în lume, cu o cotă de piaţă record de 23,4% pe întregul an fiscal şi rămâne pe primul loc în top cinci companii de PC-uri cu cea mai mare creştere (+9,5% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut). Datorită inovaţiei permanente, mai ales în privinţa designului şi a experienţei de utilizare, compania a înregistrat mai multe reuşite în anul fiscal recent încheiat, cea mai recentă fiind laptopul cu ecran pliabil, recent lansat.
Cea de-a doua divizie IDG, Mobile Business Group (MBG), şi-a crescut veniturile înainte de taxe cu 464 milioane de dolari comparativ cu anul anterior şi a înregistrat profit începând cu a doua jumătate a anului, datorită concentrării eforturilor pe pieţele cheie, portofoliului competitiv de produse şi controlului asupra costurilor.
Divizia Data Center Group (DCG) a înregistrat cea mai rapidă creştere anuală de la achiziţia businessului de servere x86, o creştere de 37%, marcând un an record, cu o cifră de afaceri de 6,02 miliarde de dolari. Acest rezultat se datorează creşterii puternice a infrastructurii Hyperscale şi Software, care au avut o creştere a veniturilor de 240% şi respectiv 96% comparativ cu anul anterior.
La nivel local, Lenovo a rămas liderul pieţei de PC-uri din România pentru al şaselea an consecutiv, având o cotă de piaţă de aproximativ 26% în 2018.
Yang Yuanqing, CEO şi preşedinte al boardului Lenovo a declarat că Huawei a fost un client important pe zona de PC, iar compania pe care o conduce va "menţine legăturile de business, respectând în acelaşi timp legile şi normele locale".
"Suntem o companie globală şi avem un lanţ global de furnizor, asta fiind o diferenţă între noi şi competitorii noştri", a spus Yang Yuanqing în timpul conferinţei de presă în cadrul căreia s-au prezentat rezultatele globale pe anul 2018. "Suntem mai bine poziţionaţi decât competitorii noştri; indiferent unde vom face afaceri, însă, ne vom supune legilor şi normelor locale."
CEO-ul Lenovo a mai transmis că în ceea ce priveşte tarifele impuse de adminstraţie Trump unor produse venite din China, impactul asupra Lenovo a fost unul limitat. "Dacă lucrurile escaladează, vom analiza situaţia la momentul respectiv", a mai spus Yuanqing.
Aurel Neţin, şeful Lenovo România nu a vrut să comenteze pe baza subiectului, spunând că orice declaraţii ar fi în momentul de faţă, "la nivel de speculaţie".