Vestea cea atât de aşteptată într-un loc de poveste din Banat. Ce se va întâmpla în cea mai veche garî din Romania
A fost construita inaintea celor din Roma, Stockholm, Tokyo sau Los Angeles, intre anii 1854-1856, este cea mai batrana gara de pe teritoriul actual al Romaniei si se afla in Banat.
Vorbim despre gara din Oravita, unde se gaseste, de asemenea, cel mai vechi depou de locomotive din tara, ridicat de catre Societatea Privilegiata a Cailor Ferate de Stat Austrice pentru a asigura remorcarea trenurilor pe linia Oravita – Bazias.
Cazuta prada degradarii in ultimii ani, gara a fost vizitata de ministrul Transporturilor Razvan Cuc, sambata, cand a verificat stadiul lucrarilor la refacerea drumului DN57 Moravita – Oravita. DRDP Timisoara modernizeaza in acest an tronsonul cuprins intre Oravita si limita cu judetul Timis.
Ministrul a venit cu promisiuni la Oravita si a sustinut ca vor demara lucrari de reabilitare in regie proprie, cu fonduri de la bugetul de stat, si la cea mai veche gara.
In urma cu ani, reprezentantii Regionalei de Transport Calatori Timisoara si cei ai Primariei din Oravita sustineau ca au in plan realizarea unui muzeu in incinta statiei CFR, dat fiind faptul ca din aceasta gara porneste traseul de vis – Semmeringul Banatean, cea mai spectaculoasa cale ferata din Romania, care atrage in fiecare an mii de turisti din toate colturile lumii, asa cum o face ruta sora din Austria,
scrie opiniatimisoarei.ro