De la tichete de masă, la IT
După aproape două decenii de la intrarea pe piaţa locală prin lansarea tichetelor de la masă, grupul global Edenred a decis să deschidă aici şi un centru de inovaţie tehnologică . Acum, cele mai noi soluţii de tranzacţionare ale grupului vor pleca din Bucureşti, în toate pieţele unde compania este prezentă.
„Motivul pentru care creştem aşa de repede se datorează soluţiilor care răspund nevoilor de pe piaţă, prin urmare continuăm să căutăm noi metode de inovare. Astăzi 80% din volumul global al tranzacţiilor este digital – prin carduri de plăţi, vânzări online şi telefoane mobile. Ceea ce căutăm este o metodă de a ne dezvolta”, spune Dave Ubachs, chief information officer în cadrul Edenred Group, explicând necesitatea deschiderii centrului de inovaţie digital de la Bucureşti. Edenred Group se axează pe furnizarea de soluţii de tranzacţii pentru companii, angajaţi şi comercianţi. Anul trecut, compania a intermediat la nivel global tranzacţii în valoare de 28 de miliarde de euro, în creştere cu 15% faţă de anul anterior. La nivel global, portofoliul Edenred este construit în jurul a trei linii de business: beneficii pentru angajaţi, soluţii pentru flote şi mobilitate, precum şi soluţii complementare, care includ plăţile corporate şi programele publice sociale.
Pe piaţa locală, Edenred este liderul pieţei tichetelor şi cardurilor preplătite pentru companii, emiţând astfel de soluţii pentru 1,5 milioane de angajaţi (tichete cadou, carduri cadou, soluţii de gestionare a cheltuielilor de afaceri etc.) şi are drept clienţi circa 40.000 de companii. Cu afaceri de 101,6 milioane de lei în România în 2017, Edenred este prezent pe piaţa locală din 1998. În prezent, peste 90% din tranzacţiile cu carduri şi tichete valorice sunt realizate cu cardul, compania având emise aproape 1 milion de carduri.
„Nu este prima mea interacţiune cu România, cunosc piaţa şi am revenit datorită talentului pe care îl putem găsi aici. Din experienţa mea, oamenii de aici au o educaţie de calitate, au şi calităţi de lideri şi cred că există o bună potrivire culturală cu noi”, descrie Ubachs motivele pentru care au decis deschiderea centrului la Bucureşti. Potrivit lui, în cadrul acestuia şi-au propus să instituie o cultură în care IT-ul nu este suport, ci businessul în sine. „Acesta va fi locul în care oamenii vor defini şi vor conduce viitoarele soluţii, aici vor fi liderii şi directorii din spatele soluţiilor. Vor fi echipe globale pentru soluţii folosite în întreaga lume, dar vor fi şi echipe care care vor crea soluţii pentru zone mai locale în funcţie de nevoile pieţei.”
CIO-ul Edenred subliniază că există mai multe tehnologii cu drept de proprietate a companiei, indiferent că vorbim despre tehnologii de plăţi prin intermediul telefoanelor mobile, codurilor QR sau cardurilor; colaborează şi cu parteneri precum Apple Pay, Google Pay şi Samsung Pay.
Una dintre direcţiile pe care se vor concentra se referă la plăţile prin intermediul telefonului mobil. „Avem deja 15 milioane de tranzacţii care se bazează pe telefoanele mobile şi aşteptăm ca această piaţă să se dubleze la fiecare doi ani. Utilizatorii văd acest lucru ca pe un mare diferenţiator faţă de ceilalţi jucători din piaţă.”
Printre proiectele care se vor realiza în cadrul Edenred Digital Center se va afla îmbunătăţirea aplicaţiei My Edenred pe care compania o deţine deja; aceasta va permite conectarea creditului disponibil cu alte platforme de livrări, cum ar fi Uber Eats, printr-o metodă denumită „app to app pay”. Au lansat în Franţa această metodă, care va ajunge şi în România.
În prezent, în cadrul centrului, lucrează circa 20 de angajaţi, dar şi-au propus să crească numărul lor până la 50 în 2019 şi 200 în 2020. Dave Ubachs spune şi că primele recrutări pe care le-au făcut au fost în domeniul dezvoltării aplicaţiilor pentru mobile. „Suntem o companie unde digitalul şi mobilul sunt foarte puternice. Vorbim despre abilitatea de a comunica cu lumea din exterior, cu alte platforme ale partenerilor”, spune el.
La nivel global, compania are 8.500 de angajaţi. „Este un grup internaţional tânăr, cu 49% din oameni cu vârsta sub 35 de ani.”
CONTEXT:
Circa 80% din volumul global de business al Edenred este digital.
DECIZIE:
Lansarea unui centru de inovaţie digitală EDC (Edenred Digital Center), care va avea un rol global.
CONSECINŢE:
Edenred Digital Center va fi un hub internaţional pentru grup, în cadrul căruia se vor dezvolta proiecte strategice în IT. În următorii doi ani, Edenred îşi propune să recruteze în România 200 de profesionişti IT, care vor dezvolta platforme globale şi soluţii pentru subsidiarele Edenred din întreaga lume.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro