Zuckerberg a rămas fără 7 miliarde de dolari într-o singură zi. Ce s-a întâmplat ar putea declanşa o adevărată revoluţie în social media
O mare parte dintre companiile care îşi fac publicitate au decis să boicoteze reţeaua socială Facebook şi să renunţe la publicitate pe aceasta. Cel mai recent anunţ în acest sens a fost al Coca-Cola, potrivit Business Insider.
Ca urmare a boicotului, preţul acţiunilor Facebook este în scădere, la fel şi averea lui Mark Zuckerberg.
Averea netă a lui Zuckerberg ar fi scăzut cu 7,21 miliarde de dolari sâmbătă, 27 iunie, în timp ce acţiunile Facebook au scăzut cu mai mult de 8% la finalul zilei de tranzacţionare de vineri.
Campania împotriva Facebook se numeşte #StopHateforProfit. CEO-ul Coca-Cola, James Quincey, a declarat că publicitatea pe social media va fi oprită timp de 30 de zile cât timp îşi regândesc politicile.
„Nu este loc de rasism în lume şi nu este loc de rasism pe social media”, a scris Quincey pe site-ul Coca-Cola. „Coca-Cola va pune pe pauză toate reclamele plătite pe toate platformele de social media pentru cel puţin 30 de zile. Ne folosim de această perioadă pentru a reevalua politicile de advertising şi a vedea eventualele lucruri pe care le avem de revizuit. Ne aşteptăm la mai multă responsabilitate şi transparenţă de la partenerii noştri din social media.”
Campania #StopHateforProfit a fost lansată pe 19 iunie ca urmare a morţii lui George Floyd în Minneapolis şi ale declaraţiilor făcute de unii politicieni pe reţelele sociale, inclusiv de Donald Trump.
Campania îi presează pe cei care cumpără publicitate pe Facebook să îşi regândească aceste cheltuieli până când vor exista nişte politici de moderare mai stricte ale postărilor.
Corporaţii uriaşe, printre care Unilever, Hershey, North Face, Verizon şi multe altele, fie au făcut o pauză, fie şi-au oprit cheltuielile de publicitate pe Facebook şi pe alte platforme.
Se pare că strategia a funcţionat - Zuckerberg a anunţat că vor modera postările politicienilor care încalcă regulile, spre exemplu discursurile de ură sau violente. Până acum compania refuzat să se implice în astfel de discuţii.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro