Baby-business, maxi-profit? Care sunt legumele ce au devenit adevărate vedete pe mesele românilor în ultimi ani şi ce profituri aduc acestea producătorilor

Autor: Florentina Niţu Postat la 02 octombrie 2024 145 afişări

Baby-business, maxi-profit? Care sunt legumele ce au devenit adevărate vedete pe mesele românilor în ultimi ani şi ce profituri aduc acestea producătorilor

De la oraşe la sate, fructele şi legumele baby au cucerit România. Însă aceste produse atractive sunt inaccesibile pentru mulţi români, pentru că sunt mai scumpe decât cele tradiţionale, astfel că „valul” de a mânca sănătos a fost prins mai ales de corporatişti şi copiii lor, care au în pachetul de la şcoală baby morcovi.

Bunica mea, care are aproape 70 de ani şi nu a ieşit niciodată din ţară sau locuit vreodată la oraş, mănâncă doar roşii cherry. Sora ei, cu cinci ani mai mare, le cultivă de câţiva ani în grădina proprie. Ele consideră că sunt mai bune decât „roşiile cu gust de ţară” pe care le caută orăşenii. Roşiile cherry, despre care se crede că sunt rezultatul unui amestec genetic între roşiile de tip coacăz sălbatic şi roşiile domestice de grădină, au fost primele care s-au răspândit în toată România şi au deschis drumul pentru alte legume mici (baby), precum baby spanac, baby morcovi şi chiar castraveţii mini-snack.

Piaţa acestor produse a evoluat în ultimii ani, iar ele au devenit populare atât printre cei mai bine plătiţi oameni din Bucureşti, cât şi printre vârstnicii din sate izolate, care trăiesc cu pensia minimă. Popularitatea lor a crescut, pe de o parte, datorită disponibilităţi în magazine, şi, pe de altă parte, datorită promovării lor de către bloggeri şi influenceri culinari, care le-au inclus în reţetele lor. De curând, chiar şi comedianţii români au început să le menţioneze în spectacolele lor. Vânzările ţin pasul cu popularitatea legumelor baby? „Reţetele cu legume baby au câştigat popularitate datorită versatilităţii lor şi a aspectului atractiv, ele fiind frecvent prezentate în materiale culinare, pentru mese sănătoase şi rapide. Putem spune că acest trend nu se reflectă şi în coşul de cumpărături, deoarece în ultimii cinci ani am remarcat o scădere a vânzărilor la această categorie, iar această scădere este strâns legată de creşterea preţurilor”, spun reprezentanţii Lidl România, cel mai mare lanţ de magazine de comerţ modern cu alimente de pe piaţa locală.

Astfel, chiar dacă oamenii le consideră atractive şi şi-ar dori să le consume, mulţi nu şi le permit, iar în continuare, legumele baby sunt cumpărate în supermarketuri şi magazine de profil în principal de corporatişti. Ei pot plăti preţul sănătăţii şi aleg aceste produse, care, în ciuda dimensiunilor mici, au beneficii mari pentru corp.„Creşterea inflaţiei din ultimii ani a fost o provocare din cauza efectului pe care l-a avut şi îl are în continuare asupra puterii de cumpărare a consumatorilor. Vânzările de fructe şi legume baby au înregistrat o tendinţă de scădere, per total, în magazinele noastre. În principal, aceste rezultate au fost determinate, pe de-o parte, de preţ, iar pe de altă parte, de alternativele de consum. Costurile de producţie sunt mai mari per kilogram în cazul fructelor şi legumelor baby, fapt datorat productivităţii mai mici pe hectar comparativ cu legumele şi fructele convenţionale”, au explicat reprezentanţii Lidl România.Retailerul german Lidl are peste 350 de magazine de discount în România, în care se găsesc la raft baby morcovi, baby spanac, bio baby spanac, ardei snack fără seminţe, castraveţi mini-snack şi baby banane, de-a lungul întregului an, dar disponibilitatea lor diferă în funcţie de sezonalitate.

Viitorul este despre adaptare

„În ultimele şase luni, am constatat o uşoară creştere a vânzărilor la sortimentul baby morcovi în timpul anului şcolar, faţă de restul anului, fapt care ne semnalează preocuparea părinţilor pentru a oferi copiilor gustări sănătoase şi uşor de consumat la şcoală”, au precizat reprezentanţii Lidl România. De altfel, de departe, roşiile cherry sunt câştigătoare în bătălia legumelor şi fructelor de mici dimensiuni. Mini morcovii sunt considerati o delicatesă, pentru că sunt mai fragezi şi, astfel, mai gustoşi, iar pentru copii sunt foarte atractivi. „Dorinţele şi comportamentele consumatorilor evoluează constant, ele fiind influenţate de o multitudine de factori precum schimbările socio-economice sau tendinţele în ceea ce priveşte sănătatea şi sustenabilitatea. Credem că succesul pe termen lung în această industrie depinde de capacitatea noastră de a ne adapta şi de a răspunde la diferite nevoi ale clienţilor noştri. Fructele şi legumele baby sunt apreciate pentru gustul şi versatilitatea lor, şi, deşi sunt produse care nu au o cerere foarte mare, noi vom continua să diversificăm sortimentul de produse proaspete, răspunzând cererii pentru opţiuni sănătoase şi sustenabile”, au mai spus reprezentanţii Lidl România. În România, nu există date privind piaţa legumelor de mici dimensiuni, iar ceilalţi retaileri activi local n-au dat curs solicitării Business Magazin de a oferi informaţii şi date privind vânzările din magazinele pe care le deţin.    

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Tendinte,
legume,
fructe,
lidl,
magazine,
rosii

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.