A pariat pe o afacere în care nu credea nimeni, iar astăzi face trei milioane de euro
Un plus de 50% al rulajelor pentru anul viitor este ţinta companiei Samdam, cu activităţi în piaţa de articole promoţionale. Cum bugetele clienţilor pentru cadouri nu sunt mai mari, compania a preluat un competitor şi a deschis în Capitală un showroom, în urma unei investiţii de 100.000 de euro.
CONTEXTUL: Piaţa de articole promoţionale a înregistrat în ultimii ani scăderi drastice, în condiţiile în care majoritatea companiilor şi-au redus bugetele pentru cadouri. În acest moment, valoarea anuală a pieţei se plasează în jurul a 40 de milioane de euro, estimează Sebi Vasilescu, country manager la Samdam Solutions.
DECIZIA: Pentru a-şi creşte afacerile, în aşteptarea momentului în care companiile vor bugeta sume mai mari pentru articole promoţionale, Samdam a luat nu una, ci două decizii strategice. În urmă cu câteva luni a achiziţionat un concurent: afacerea Ranco din cadrul RTC Holding. În plus, compania a deschis săptămâna trecută un showroom în Bucureşti, în urma unei investiţii de 100.000 de euro.
EFECTELE: În urma achiziţiei, rulajele firmei cresc cu 200%, Ranco având anul trecut o cifră de afaceri de 2 milioane de euro, iar Samdam de 1 milion de euro. Firma ajunge astfel pe locul doi în topul firmelor de profil, după ce anterior se plasa pe poziţia opt, în funcţie de cifra de afaceri. Graţie achiziţiei, dar şi deschiderii showroomului, Sebi Vasilescu se aşteaptă ca până la finalul anului cifra de afaceri să ajungă la 3 milioane de euro, iar la sfârşitul lui 2014 să se apropie de 4,5 milioane de euro, în creştere cu 50% faţă de anul curent.
"SUNT COMPANII ALE CĂROR BUGETE PENTRU CADOURI AJUNG LA SUTE DE MII DE EURO PE AN, ÎN CONTINUARE, DAR NUMĂRUL LOR S-A REDUS FAŢĂ DE PERIOADA DE CREŞTERE ECONOMICĂ", declară Sebi Vasilescu, country manager la Samdam Solutions, companie cu activităţi în domeniul importului şi distribuţiei de materiale promoţionale. Sunt însă companii care au păstrat bugete generoase pentru obiecte promoţionale, cele mai multe fiind din farma, tutun, producţia şi distribuţia de băuturi, alcoolice şi nealcoolice.
Clienţii companiei sunt firme pentru care Samdam personalizează la comandă produse promoţionale. Firma, de origine belgiană, are activităţi pe piaţa autohtonă din 2008, an în care acţionarii au preluat şi o fabrică la Baia Mare, unde sunt personalizate produsele, prin serigrafie, imprimare sau broderii. 130 de angajaţi lucrează în fabrică, cea mai mare parte a produselor pe care aceştia le personalizează fiind trimise peste hotare, pentru alte filiale ale companiei, din Belgia, Franţa, Olanda sau Hong Kong.
Fabrica Print Master din Baia Mare este în curs de extindere, iar până la finalul acestui an va avea o suprafaţă mai mare cu 15.000 mp şi un nou spaţiu de depozitare pentru 18.000 de paleţi. „Noua fabrică va fi cea mai mare de acest fel din Europa„, spune reprezentantul Samdam. Firma deţine în România spaţii de producţie, depozitare şi personalizare prin gravură, broderie, serigrafie sau transfer şi tampografie.„Clienţii vor ceva care să-i diferenţieze„, punctează Vasilescu. În showroom-ul cu o suprafaţă de200 mp sunt expuse în jur de 1.000 de produse, articole textile, genţi, accesorii de călătorie, articole pentru cadouri de sfârşit de an.
Compania mai are un showroom la Iaşi, iar până la sfârşitul anului ar urma să mai fie deschise încă două astfel de spaţii, la Cluj şi Timişoara. Cataloagele de prezentare reunesc însă zeci de mii de produse - numai pentru tricouri sunt patru cataloage diferite - iar reprezentantul firmei spune că în fabrica de la Baia Mare pot fi personalizate orice tip de produse, chiar dacă nu se găsesc în cataloage. De pildă, un client a vrut să ofere cadou cheiţe de calorifer inscripţionate.
„Nu aveam aşa ceva în ofertă, dar am găsit produsele şi am executat comanda", spune reprezentantul firmei care a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de un milion de euro. Pentru a-şi spori afacerile, Samdam a preluat anul acesta o firmă concurentă, Ranco, din cadrul grupului RTC, într‑o tranzacţie despre care Vasilescu nu oferă niciun fel de detalii financiare, dar spune că „s-a încheiat foarte repede, s-a semnat în trei săptămâni„. Prin această achiziţie compania a urcat în clasament, de pe poziţia a opta în funcţie de cifra de afaceri până pe locul doi. „Vrem ca în doi‑trei ani să ajungem lideri de piaţă„, mai spune Vasilescu, care a lucrat vreme de 18 ani în cadrul grupului RTC. Deschiderea spaţiului de prezentare din Capitală, în urma unei investiţii de 100.000 de euro, a fost, adaugă reprezentantul companiei, o decizie strategică, pentru că majoritatea clienţilor Ranco au sediul în Bucureşti.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro