Ce afacere a pus pe picioare o violoncelistă de la Filarmonica „George Enescu” din Botoşani. Nu are nicio legatură cu muzica
Alina Cuşniriuc este violoncelistă la Filarmonica „George Enescu” din Botoşani, însă când nu mânuieşte arcuşul violoncelului, îşi foloseşte simţul artistic creând păpuşi. Pentru că trebuia ca şi ele să primească un nume, l-au primit, aşa că micile figurine create de Alina ajung la cumpărători sub eticheta Lisa Dolls Handmade.
Ideea de a realiza păpuşi mi-a venit în urmă cu aproximativ şase ani, din dorinţa de a petrece mai mult timp cu fiicele mele, Hannah şi Thea Lisa, dar şi din dragoste pentru frumos şi lucru manual. Mereu mi-a plăcut să realizez obiecte handmade împreună cu fetele mele, dar şi cu mama mea, de la coroniţe la ornamente pentru Crăciun şi altele. Primele păpuşi realizate le-am dăruit prietenilor şi, pentru că am avut parte de un feedback pozitiv, am fost încurajată să fac păpuşi şi pentru a le vinde”, îşi aminteşte Alina Cuşniriuc.
În timp, a lucrat pentru a perfecţiona modul în care face păpuşile din materiale textile, iar dacă la început reuşea să dea naştere unor păpuşi de 50 de centimetri înălţime, acum are în portofoliu şi un model de păpuşă de 35 de centimetri înălţime, care vine cu toate hainele şi accesoriile detaşabile. Toate echipamentele şi ustensilele necesare au fost cumpărate treptat, aşa că o investiţie iniţială ar fi greu de estimat. „Maşina de cusut o aveam deja, iar materialele şi accesoriile le achiziţionez de pe diverse site-uri de specialitate, în cantităţi mici, dar variate. Materialele textile şi accesoriile sunt alese cu multă grijă şi atenţie la detalii. Mama mea mă ajută împletind pulovere, căciuliţe, fulare sau diverse accesorii. Toată activitatea de producere a păpuşilor o realizez în atelierul de la parterul casei mele, din apropierea oraşului Botoşani.”
La sfârşitul anului 2021, Alina a început să vândă prin magazinul online de pe propriul site, astfel că, în prezent, păpuşile Lisa Dolls pot fi comandate pe site, dar şi, într-o măsură mai redusă, pe platformele de social media. Micile creaţii au ajuns până acum în toată ţara şi chiar dincolo de ea, trecând graniţele în mai multe state din Europa, precum şi în America şi chiar Australia. „Clienţii care cumpără păpuşi Lisa Dolls sunt mămici care vor să facă un cadou special copiilor lor, bunici, dar şi colecţionari care îşi doresc o astfel de păpuşă.” Preţul a rămas neschimbat de doi ani încoace, fiind de 180 de lei, însă ţinând cont de scumpirile cu care au venit materialele, ambalajele şi transportul în ultimele luni, Alina Cuşniriuc se gândeşte să aducă o majorare. Păpuşile au, fiecare, un element distinctiv, la nivel de detalii sau de accesorii şi, la cerere, pot fi personalizate. Anul 2021, Lisa Dolls l-a încheiat cu o cifră de afaceri de aproape 27.000 de lei (5.400 de euro). „Perioada pandemiei, la fel ca cea care a urmat acesteia au fost destul de grele pentru fiecare dintre noi, însă oamenii îşi doresc în continuare să fie înconjuraţi de frumos şi să ofere celor dragi cadouri unice. Sunt încurajată şi de feedbackurile pozitive primite de la clienţi care sunt foarte încântaţi de păpuşi, de hăinuţe, de toate accesoriile. Mulţi dintre ei revin cu comenzi şi chiar am cliente care comandă în fiecare an, pentru fiecare zi de naştere a fiicei lor, câte o păpuşă Lisa Dolls.” Pentru ca munca să devină ceva mai uşoară, Alina se gândeşte să angajeze pe cineva care s-o ajute în procesul de realizare a păpuşilor, însă totodată vrea să şi investească mai mult în promovare, poate printr-un serviciu externalizat.
Alina Cuşniriuc, fondatoare Lisa Dolls: „Mama mea mă ajută împletind pulovere, căciuliţe, fulare sau diverse accesorii. Toată activitatea de producere a păpuşilor o realizez în atelierul de la parterul casei mele, din apropierea oraşului Botoşani.”
Cinci idei de afaceri de la zero
Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.
Te Fac Programator – academie pentru viitori programatori (Piteşti)
Fondator: Laur Neagu
Cifră de afaceri în 2021: 100.000 de euro
Prezenţă: Piteşti şi Bucureşti
CMOOD – brand de genţi (Bucureşti)
Fondatoare: Claudia Hărăbor
Investiţie iniţială: 200 de euro
Cifră de afaceri în 2021: 19.000 de euro
Prezenţă: online
myInfo Band – dosar medical electronic (Sibiu)
Fondatori: Andrei Linu şi Adina Ovedenie
Investiţii: 150.000 de euro
Prezenţă: naţională
Bubble T – cafenea (Bucureşti)
Fondatori: Sorin Iordache şi Marian Mârşan
Investiţie iniţială: 20.000 de euro
Cifră de afaceri în 2021: 500.000 de lei (100.000 de euro)
Prezenţă: Bucureşti
Lemnăria lui Radu – atelier de prelucrare a lemnului (Deva)
Fondator: Radu Fachin
Investiţii: 10.000 de lei (2.000 de euro)
Prezenţă: online
ZF, Banca Transilvania şi Vodafone au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro