CSR 2021: Cantina Socială
Kaufland România
Motivaţie: Kaufland România şi Asociaţia Şansa Ta au lansat prima „Cantină socială” dedicată sprijinirii persoanelor defavorizate, prin intermediul căreia oferă mese comunitare persoanelor fără adăpost şi familiilor cu venituri mici. Acţiunea este un model de parteneriat privat cu societatea civilă, ce vine în sprijinul persoanelor defavorizate şi contribuie la diminuarea risipei alimentare. Risipa alimentară este o problemă globală cu consecinţe complexe, iar misiunea companiei este ca prin acest proiect să utilizeze inteligent toate resursele de care dispune. Kaufland şi-a propus ca până în 2023 să scadă cu până la 50% risipa alimentară din toate magazinele şi să crească nivelul de conştientizare a acestui fenomen şi în rândul consumatorilor. Totodată, compania şi-a asumat să susţină şi să contribuie la atingerea celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD-uri) lansate de Organizaţia Naţiunilor Unite (ONU), pentru a aborda cele mai presante probleme cu care se confruntă societatea la nivel global. Proiectul Cantina Socială atinge în principal două dintre acestea: Fără foamete (ODD 2) şi Consum şi producţie responsabile (ODD 12).
Descrierea proiectului: „Cantina socială” şi-a deschis oficial porţile în februarie 2021. Zilnic, de luni până vineri sunt pregătite 700 de porţii de mâncare caldă de către personalul specializat, pentru a fi distribuite de reprezentanţii Asociaţiei Şansa Ta către persoane vulnerabile şi către ONG-uri partenere aflate în legătură cu acestea. Persoanele fără adăpost şi familiile cu venituri mici beneficiază în fiecare zi, de luni până vineri, de o masă caldă, pregătită special în „Cantină socială”. Aceştia trebuie să fie înscrişi în evidenţa Asociaţiei Şansa Ta. Înscrierile se fac online sau direct la sediul cantinei. Fiecare solicitare este procesată de Asociaţia Şansa Ta, iar beneficiarilor li se realizeză dosare sociale. Potrivit companiei, spaţiul cantinei respectă cele mai înalte condiţii igienico-sanitare şi dispune de toate dotările necesare, fiind compus din bucătărie, zonă administrativă şi cameră tehnică, vestiare pentru femei şi bărbaţi, dar şi o zonă de servit cu mese şi scaune pentru aproximativ 70 de persoane. Bucătăria este utilată cu echipamente de gătit moderne: cuptoare, plite, maşini pentru gătit, frigidere, vitrine, camere pentru depozitare. Printre facilităţile disponibile se numără şi sistemele de siguranţă, instalaţii sanitare şi de ventilaţie noi, vestiare cu duşuri, spălătorie pentru echipamentul de lucru, toalete pentru beneficiari, lift pentru persoanele cu dizabilităţi, o parcare cu 20 de locuri şi o zonă de recepţie a mărfii.
Rezultate: De la lansare şi până în prezent, circa 110.000 de porţii de mâncare au ajuns la persoanele în nevoie. Kaufland România asigură produsele necesare pentru prepararea meselor comunitare. O parte din alimente provin din stocurile aflate în vânzare accelerată, iar meniul zilnic este stabilit urmărind folosirea optimă a tuturor resurselor. În primele 6 luni de la deschidere aproximativ 48 de tone de alimente au fost salvate de la distrugere.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro