Franciză pe pâine

Autor: Rosca Cristina Postat la 06 februarie 2012 1512 afişări

Indiferent de situaţia economică, românii trebuie să mănânce. Acesta a fost crezul lui Daniel Plugariu când a decis să preia franciza brutăriei BackWerk, ca o primă încercare de a intra în afaceri.

Daniel Plugariu are 28 de ani şi a lucrat cinci ani în asigurări - doi ani la Asiban şi trei la Generali. Anul trecut a decis că are nevoie de o schimbare şi astfel a plecat din domeniu pentru a-şi dezvolta un business propriu, o firmă de marketing, consultanţă şi vânzări de electronice şi electrocasnice. "În acelaşi an am decis şi să îmi încerc norocul într-un alt domeniu, cel alimentar, despre care mi-am dat seama că funcţionează chiar şi în contextul economic actual." Astfel a decis să preia franciza brutăriei Backwerk de pe Magheru, deschisă în martie anul trecut de Dragoş Petrescu, cel care deţine master-franciza pentru România a lanţului german de brutării. Petrescu deţine mai multe businessuri în domeniul restaurantelor şi cafenelelor, precum City Grill, City Cafe, Hanul Berarilor şi Caru' cu Bere (în administrare). Backwerk a fost ultima mişcare a omului de afaceri în materie de businessuri: cunoscut ca fiind unul dintre primii români care şi-au făcut curaj să intre în Centrul Vechi al Capitalei înainte ca acesta să devină "kilometrul zero al distracţiei", Petrescu a reuşit să îi convingă pe germanii de la Backwerk să îi acorde master-franciza pentru România. Încă de la început omul de afaceri avea în plan să dea mai departe francizele, chiar şi pentru locaţiile deschise de el - Backwerk Universitate şi Backwerk Magheru. Acesta este şi modelul de business al companiei-mamă, care deţine 300 de locaţii în mai multe ţări europene. Cele mai multe dintre acestea sunt în franciză.

Negocierile dintre Petrescu şi Daniel Plugariu au durat două luni. Întregul proces însă, de setare a companiei şi de obţinere a avizelor şi autorizaţiilor, s-a întins pe şase luni. "Căutam domenii în care să investesc şi atunci am aflat de businessul Backwerk. Nu îl văzusem în străinătate şi nu pot să spun că ştiam despre el. Primul contact l-am avut chiar cu locaţia de pe Magheru", povesteşte Daniel Plugariu. Acum se gândeşte deja la alte două locaţii în Bucureşti dacă lucrurile merg conform planului. În opinia sa, avantajul Backwerk este modelul de brutărie şi patiserie self-service. Piaţa de panificaţie în ansamblu adună mii se brutării de bloc şi patiserii de cartier, cu vânzări totale anuale de circa un miliard de euro.

Pentru brutăria sa de pe Bulevardul Magheru, aflată în imediata apropiere a cinematografului Patria, Daniel Plugariu estimează vânzări de 180-200.000 de euro în acest an, respectiv un bon mediu de casă de doi euro. Estimările vizează o creştere cu circa 20% a businessului faţă de 2011, primul an de existenţă în acest spaţiu, timp de nouă luni.

Brutăria de circa 80 de metri pătraţi primeşte zilnic aproximativ 300 de clienţi. Majoritatea dintre aceştia vin, cumpără de cele mai multe ori sandviciuri, produse de patiserie sau cafea şi pleacă spre următoarea destinaţie. Mult mai puţini sunt cei care se aşază pe unul dintre cele 10-15 scaune de la mese. "Acesta este şi profilul businessului, take-away (la pachet - n. red.). Este un business pentru oamenii în mişcare." Cei care vin însă şi stau la masă sunt oameni de afaceri care preferă ca în pauza de masă să citească ziarul în altă parte decât în propriul birou.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
imm,
franciza,
daniel plugariu,
backwerk
/analize/comert/franciza-pe-paine-9209962
9209962
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.