În ce a transformat o tânără un hobby care a ajutat-o să depăşească perioada tensionată a pandemiei

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 01 septembrie 2022 119 afişări

Yucca Studio nu a fost, la început, nimic mai mult decât un hobby al Ruxandrei Cicu, absolventă de Limbi şi Literaturi Străine. Descoperise o activitate creativă care a ajutat-o să depăşească tensiunea din perioada pandemiei, să-i ţină „mintea ocupată”, şi a profitat de ea. Nu a rămas doar atât însă.

Ideea a venit în urma vizionării unui clip pe YouTube, cu tehnici de înnodare a şnurului de bumbac, pentru a crea diverse decoraţiuni. Evoluţia către o afacere a fost una destul de rapidă, datorită oamenilor de pe Instagram care au primit acest tip de meşteşug cu entuziasm.” Deşi nu avea un background în vreun domeniu creativ, Ruxandra şi-a descoperit cu această ocazie afinitatea către lucru manual, aşa că a continuat s-o valorifice.

A început să confecţioneze tot mai multe variante de decoraţiuni înnodate manual, să inventeze tot felul de modele, să le posteze pe reţelele de socializare şi nu s-a mai oprit. A investit şi o sumă de 5.000 de lei pentru materiale şi alte accesorii necesare şi a dat frâu liber imaginaţiei.

Obiectele de decor pe care Ruxandra le realizează cu mâinile ei în tehnica macramé sunt dintre cele mai diverse, începând de la suporturi circulare de pahare sau farfurii şi mergând până la decoraţiuni de perete în stil boho, care pot ajunge chiar şi până la un metru pătrat ca dimensiune. „Avem, de asemenea, decoraţiuni cu motive româneşti, decoraţiuni tip carusel pentru camera copiilor, iar în preajma sărbătorilor realizez decoraţiuni pentru bradul de Crăciun.” Cu o cifră de afaceri de aproape 1.000 de euro în 2021 şi o marjă de profit de 50%, fondatoarea Yucca Studio este propriul ei angajat când vine vorba de realizarea comenzilor.


Un suport circular de pahar cu o dimensiune de 15 centimetri costă 30 de lei, iar o decoraţiune de perete de 100 de centimetri pe 100 de centimetri poate ajunge şi până la 300 de lei sau chiar peste acest prag.


Chiar şi aşa, are suficientă energie încât să-şi propună ca, în a doua parte a anului 2022, să-şi extindă portofoliul cu produse noi. Cine sunt cei care le cumpără? „Clienţii Yucca Studio sunt, în general, persoane care apreciază decoraţiunile realizate manual, produsele unicat sau cele personalizate.” Toate produsele sunt realizate în Bucureşti şi vândute pe pagina atelierului de pe Instagram către cumpărători din toată ţara sau, uneori, chiar şi din afara României. Preţurile variază în funcţie de dimensiunea produsului şi a şnurului folosit. „De exemplu, un suport circular de pahar cu o dimensiune de 15 centimetri costă 30 de lei, iar o decoraţiune de perete de 100 de centimetri pe 100 de centimetri poate ajunge şi până la 300 de lei sau chiar peste acest prag.”

Yucca Studio este unul dintre cele mai convingătoare argumente că pandemia a avut şi părţi bune, stimulând imaginaţia şi creativitatea multora dintre cei care au fost consemnaţi la domiciliu, în condiţii complet diferite de viaţă de cele cu care erau obişnuiţi. Aşa că Ruxandra admite că pandemia a ajutat la creşterea businessului ei, oamenii având ceva mai mult timp disponibil pentru social media, astfel că şi activitatea de pe pagina Yucca Studio a crescut. În consecinţă, nici comenzile nu au stagnat, iar asta nu este decât o veste bună pentru ea.

Ruxandra Cicu, fondatoare, Yucca Studio: „Clienţii Yucca Studio sunt, în general, persoane care apreciază decoraţiunile realizate manual, produsele unicat sau cele personalizate.”



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Arts and Tarts – laborator de deserturi (Bucureşti)

Fondatoare: Roxana Radu

Investiţie iniţială: 20.000 de euro

Prezenţă: zona Dorobanţi din Bucureşti


Simplu Coffee Shop – cafenea (Bucureşti)

Fondator: Florin Săftoiu

Investiţie iniţială: 20.000 de euro

Cifră de afaceri în 2021: 5.600 de euro

Prezenţă: zona Pieţei Romane din Bucureşti


LCD Club – club de înot (Bucureşti)

Fondator: Laurenţiu Dumitraş

Cifră de afaceri în 2021: 260.000 de lei (peste 50.000 de euro)

Prezenţă: Bucureşti


Goji Republic – cosmetice (Braşov)

Fondatori: Cristina Anghel, Eduard şi Iulia Catargi

Investiţie iniţială: 50.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2022: 30.000 de euro

Prezenţă: online şi în saloane din România şi Italia


Noir Coffee Roasters – cafea de specialitate (Iaşi)

Fondator: Edmond Moraru

Investiţii: peste 100.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2022: 1,2 mil. euro

Prezenţă: Iaşi



ZF, Banca Transilvania şi Vodafone  au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.