Noua ordine în frumuseţe: cosmetice ieftine sau la promoţie
Din obişnuinţă, plăcere sau necesitate, femeile utilizează produse cosmetice încă din antichitate. În timp, bărbaţii au devenit şi ei adepţii lor. Românii nu fac excepţie. Fie soare, fie vânt, fie criză, fie nu, românii nu renunţă la produsele de îngrijire cosmetică. În prezent însă se orientează spre produse mai ieftine sau la promoţie.
"Dacă în 2008 puteam vorbi despre o creştere, atât pe piaţa deodorantelor, cât şi pe cea a parfumurilor, în 2011 observăm o reorientare a consumatorului către branduri mai ieftine şi promoţii, ca urmare a scăderii puterii de cumpărare. Această schimbare a obiceiurilor de consum se datorează creşterii nivelului de educaţie şi de trai al consumatorului român", spune Răzvan Afenduli, cel care conduce operaţiunile de pe piaţa locală ale Coty România, unul dintre cei mai mari importatori de parfumuri, produse cosmetice şi de toaletă.
Coty a fost înfiinţată la Paris în urmă cu mai bine de un secol şi a ajuns în prezent să aibă vânzări de aproape 4 miliarde de dolari. Astfel, produsele Calvin Klein, Chloe, Marc Jacobs sau Astor ajung în buticurile specializate din 90 de ţări, printre care şi România.
Coty Cosmetics România a luat fiinţă în 1996 şi comercializează mărci din portofoliul Coty Beauty, precum Adidas, Astor, Miss Sporty, Pierre Cardin şi Rimmel. "Coty înseamnă Coty Beauty şi Coty Prestige. În România reprezentăm doar Coty Beauty: cosmetică decorativă (Rimmel, Astor şi Miss Sporty), îngrijire personală (Adidas) şi parfumerie". Coty Prestige reprezintă produsele de lux vândute în magazine specializate şi raioanele cu produse de lux.
La fel ca şi în cazul produselor de cosmetică decorativă, în categoria parfumerie Coty distribuie mărci care se adresează mai multor segmente de piaţă. Astfel, Playboy, Prêt-à-Porter, Chanson d'Eau şi Crossmen sunt dedicate segmentului de bază. Céline Dion, Halle Berry şi Pierre Cardin se adresează segmentului de mijloc, iar GUESS, Beyoncé şi Beckham concurează cu brandurile selective de parfumerie. "Pentru brandurile de parfumerie, publicul-ţintă are câteva caracteristici care se aplică tuturor mărcilor din portofoliul Coty: face parte din mediul urban şi are un venit mediu şi peste medie", explică Afenduli.
Pe piaţa locală, distribuţia Coty este realizată direct către clienţii mari internaţionali, iar în magazinele comerţului tradiţional produsele gigantului francez ajung prin intermediul distribuitorilor. "Focusul este pe marile oraşe, însă avem magazine deservite şi în oraşele cu o populaţie sub 100.000 locuitori. În mediul rural ajungem doar adiacent, prin clienţii mici care cumpără din lanţurile cash & carry şi revând la nivel local", menţionează şeful Coty România. Compania nu deţine magazine proprii şi nici nu are în plan să deschidă astfel de unităţi.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro