Povestea antreprenoarei care a introdus pe piaţa locală un nou tip de băutură, ce se produce doar la noi în ţară

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 27 iunie 2024 358 afişări

Murielle Drinks este un startup românesc în domeniul producţiei de băuturi răcoritoare, povestea lui începând în 2023. Brandul se află încă la început şi creşte cu paşi mici, fondatoarea sa – Diana Carp – aflându-se în proces de implementare a etapelor pe care le-a proiectat pentru acest mic producător.

Totul a pornit de la o pasiune pentru băuturi răcoritoare, combinată cu o aplecare către design şi dorinţa de a crea un produs românesc versatil, care să poată fi consumat ca atare sau în diverse reţete de cocktailuri. În total, şi-a găsit locul în douăsprezece astfel de formule de mixologie. În ianuarie 2023, Diana a identificat o oportunitate de a produce băuturi tonice în România, iar până în iulie anul trecut deja finalizase reţetele şi tot conceptul din spate. În octombrie a fost îmbuteliat primul lot de băuturi tonice pe bază de extract de pelin.

Murielle Tonic Herbal Lemonade, de pildă, a devenit astfel un produs care combină mai multe tipuri de ingrediente cu gust acru, dulce şi amărui, pentru a crea o explozie de arome. „Murielle combină sucul de lămâie cu o aromă amăruie subtilă din extractul de pelin. Acestea se îmbină cu sucul de măr şi cu aroma de zmeură sau coacăze negre pentru un gust echilibrat”, povesteşte Diana Carp. Portofoliul este mai vast, incluzând şi sortimente precum Herbal Cola – băutură din plante cu un amestec armonios de substanţe botanice naturale şi arome tradiţionale de cola – dar şi alte tipuri de limonade. O echipă întreagă formată din specialişti în design, vânzări şi marketing a lucrat până acum la poziţionarea produsului pe piaţă, targetul său fiind consumatorii cu vârste cuprinse între 18 şi 35 de ani.

„Vindem pe piaţa HoReCa şi în mediul online, prin intermediul partenerilor distribuitori. Pentru anul 2024, ţintim să ajungem la 100 de clienţi din HoReCa”, spune Diana Carp, care visează, de fapt, şi mai departe. Vrea să ducă Murielle Drinks peste tot în Europa. Producţia Murielle Drinks are loc în Bucureşti, iar îmbutelierea o face un partener cu care lucrează Diana Carp.

Preţul unei băuturi porneşte de la 8 lei şi urcă până la 14 lei, în funcţie de vânzător. „Acum căutăm soluţii de îmbuteliat în cantităţi mai mari. Momentan, am pornit cu un stoc de circa 20.000 de sticle, dar avem nevoie de mai mult. Planul este ca, anul acesta, să ajungem la 50.000-60.000 de sticle şi la o cifră de afaceri de 60.000-70.000 de euro. Procesul însă este lung.”

Pentru distribuţie, în prezent, Murielle Drinks lucrează cu o firmă din Bucureşti, brandul ajungând să fie prezent şi în câteva localuri premium din ţară. Şi aici însă sunt scrise câteva planuri, Diana Carp propunându-şi să colaboreze şi cu alţi doi distribuitori în perioada următoare. De designul etichetelor s-a ocupat Camelia Imbuzan, pornind de la premisa că, în dezvoltarea brandului, prima degustare este experimentată vizual. Ea a conceput o etichetă jucăuşă, menită să capteze atenţia, cu un design simplu şi curat, în care accentul este pus pe literele distincte din nume, care par să alunece în sticlă precum cuburile de gheaţă într-un pahar.   

Preţul unei băuturi Murielle Drinks porneşte de la 8 lei şi urcă până la 14 lei, în funcţie de vânzător.



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Ceva cu Dichis – brand de modă (Roman, jud. Neamţ)

Fondatoare: Oana Ciurea

Investiţie iniţială: 200 de euro

Prezenţă: online


Iona – brand de bijuterii (Bucureşti)

Fondatoare: Simona Telteu

Investiţie iniţială: 80.000 de euro

Cifră de afaceri în 2023: 1,3 mil. lei (260.000 de euro)

Prezenţă: online, pe site-ul propriu şi pe eMag


Crux Publishing – editură (Bucureşti)

Fondatori: Andreea Sterea şi Andrei Mazilu

Prezenţă: naţională


Hap! de la Vlad – batoane nutritive (Cluj-Napoca)

Fondator: Vlad Farcău

Cifră de afaceri în 2023: 1 mil. lei (200.000 de euro)

Prezenţă: online şi în magazine naturiste, săli de sport, băcănii


Frapperie – magazin online cu mixuri pentru frappe-uri şi milkshake-uri (Bucureşti)

Fondator: Vlad Timaru

Investiţie iniţială: 30.000 de euro

Prezenţă: online, naţională



ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.