Din online la mall, cu escala în stradă. Anul acesta veniturile companiei vor depăşi 2 milioane de euro

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 27 septembrie 2016 2019 afişări

Din online la mall, cu escala în stradă. Anul acesta veniturile companiei vor depăşi 2 milioane de euro

Afacerea Floria a mizat anul acesta pe activitatea de amenajări peisagistice în centre comerciale şi a câştigat două proiecte de amploare, cu Parklake şi Veranda Mall. Acest segment va contribui cu 15% la cifra de afaceri a companiei în acest an, în condiţiile în care cresc vânzările şi online, dar şi în spaţiile Floria în stradă.

Peste 1,5 milioane de lei este valoarea totală a proiectului pentru amenajarea cu plante şi verdeaţă a ParkLake, iar grupul Floria a mai semnat un alt contract similar pentru amenajarea Veranda Mall. Astfel, divizia de offline a grupului Floria va ajunge anul acesta să realizeze circa 15% din cifra de afaceri, în condiţiile în care, conform previziunilor, site-ul Floria.ro va genera 40-45% din venituri, iar florăriile şi evenimentele aproximativ 40%, declară Andreea Uceanu, director general al diviziei offline a grupului Floria. Încă de la preluarea Floria.ro de către Zurich Broker, în a doua parte a lui 2013 a fost stabilit obiectivul ca în cel mult cinci ani Floria să devină cel mai important grup de firme din domeniul floristic din România, explică Marina Popescu, director general al Floria.ro, divizia online a grupului. Primul pas a fost rebrandingul şi reorganizarea pe divizii: online şi offline. Divizia online operează site-ul companiei, Floria.ro, care gestionează comenzile de buchete cu livrare oriunde în ţară, în maximum două ore de la efectuarea comenzii. Divizia offline operează cele două spaţii Floria în Stradă, evenimentele personale şi corporate, comenzile corporate şi activitatea de amenajări florale pentru grădini, clădiri şi malluri. „Online-ul a rămas motorul afacerii, cu obiective de creştere şi consolidare a poziţiei de lider în zona comenzilor online de buchete de flori“, afirmă Marina Popescu. Divizia online, cu vânzări de 1,05 milioane de euro, a generat anul trecut 58% din cifra de afaceri a grupului, care a ajuns la 1,8 milioane de euro. În mediul virtual, anul trecut vânzările de flori ale companiei au bifat un plus de 40% faţă de 2014, ritm care se menţine similar cu cel din anii anteriori.

În 2015, Floria a făcut primul pas spre comerţul cu magazine fizice, deschizând un spaţiu în Bucureşti, în urma unei investiţii de 100.000 de euro; a urmat al doilea, tot în Capitală. În 2016 însă, miza Floria a fost pe proiectele de amenajări florale şi peisagistice de amploare, explică Andreea Uceanu. „Pe de o parte, maturitatea la care a ajuns grupul a permis abordarea internă a unor astfel de proiecte de amploare. Pe de altă parte, graţie reputaţiei am început să fim căutaţi de clienţi pentru proiectele de amenajare“, spune Andreea Uceanu.

În proiectul de amenajare peisagistică de la ParkLake au lucrat peste 30 de persoane, angajaţi ai Floria, dar şi colaboratori, iar primii paşi au fost vizitarea spaţiului şi studierea planurilor şi a simulărilor 3D. Apoi Floria a propus un proiect de amenajare, a întocmit şi prezentat oferta financiară; odată ce au primit acordul dezvoltatorilor celui mai recent deschis mall din Capitală (cu o investiţie de 180 de milioane de euro), au fost comandate plantele la furnizorii din Olanda şi a fost pus la punct programul şi planul de lucru pentru punerea în practică a proiectului. După ce plantele comandate au fost aduse din Olanda, au fost sădite, iar acum contractul dintre Floria şi ParkLake continuă cu serviciul de mentenanţă. Andreea Uceanu povesteşte că „practic, cele două centre comerciale care apar în această toamnă în Bucureşti vor purta amprenta Floria în ce priveşte amenajările florale şi peisagistice. „Amenajările florale în Veranda Mall sunt un proiect pe care l-am dorit foarte mult, pentru a marca intrarea în forţă a grupului Floria în acest segment, nu cu un proiect, ci cu două: ParkLake şi Veranda.“ În cazul Veranda Mall, proiectul implică amenajări în zona exterioară, pe o suprafaţă de aproape 5.000 mp, cu gazon, copaci şi alte plante. „Datorită zonei cu restaurante exterioare, zona verde a centrului comercial va fi importantă, cu atât mai mult cu cât în zona Obor spaţiile verzi şi parcurile nu sunt foarte numeroase“, adaugă reprezentanta Floria.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.